من نمی خواهم این زمان زیادی را صرف خشونت خانگی کنم. در مورد شما چطور؟
اصل

منوی اصلی

به وبلاگ من خوش آمدید

آرشیو مطالب
ارديبهشت 1403 اسفند 1402 بهمن 1402 دی 1402 آبان 1402 مهر 1402 مرداد 1402 تير 1402 ارديبهشت 1402 فروردين 1402 اسفند 1401 دی 1400
نویسندگان
لینک های روزانه
دیگر موارد
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





امکانات جانبی
من نمی خواهم این زمان زیادی را صرف خشونت خانگی کنم. در مورد شما چطور؟
ن : asll12 ت : پنج شنبه 26 مرداد 1402 ز : 13:29 | +

 

و اگر سوالی در این زمینه دارید، مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگو باشیم. در این نوع تکنیک درمانگر به زوجین کمک میکند تا با درک الگوهایی که زمینه را برای قطع ارتباطات فراهم کردهاند، به تغییر آنها بپردازند. خشونتهای خانگی خطرناک هستند و اگر بهموقع اقدامی برای آنها انجام نشود، ممکن است به فجایع تلخی منتهی شوند. بر پایه یکی از تحقیقات انجام شده در این زمینه، بحثی تحت عنوان «خشونتِ ادراکشده» مطرح شده است و آن زمانی است که علاوه بر ایجاد خشونت، فرد در درون خود احساس میکند که یک قربانی است. به احتمال زیاد این کار را در دفاع از خود یا در اثر ناراحتی عاطفی شدید انجام دادهاید، اما فرد آزارگر از آن برای تحت فشار قرار دادن شما استفاده کرده و عنوان میکند که شما هم پرخاشگر هستید. یکی از بهترین راههای مراقبت از ازدواج، دریافت کمک از زوج درمانگر با هدف پیشگیری از ایجاد اختلاف و یا حل مشکلات جاری است. البته گوشبهزنگ بودن، به خودیِ خود یک بیماری محسوب نمیشود، اما روشی رفتاری است که ممکن است بر اثر تروما یا یک مشکل سلامت روانیِ اصلی یا نهفته، ایجاد شده باشد.

هر حادثهی تروماتیک یا آسیبزا که سلامت یا امنیت شما را با تهدید روبرو سازد- مانند سوانح رانندگی یا بلایای طبیعی- میتواند به (PTSD) منجر شود. یافتنِ راه صحیح برای پرداختن به شرایط دشوار و پیچیدهای مانند خشونت خانگی، نه تنها آسان نیست، بلکه میتواند به ایجاد اثراتی ماندگار بر سلامت روان منجر شود؛ از جمله این اثرات میتوان به اختلالِ استرس پس از سانحه (PTSD) اشاره کرد. خشونت خانگی میتواند به (PTSD) و (C-PTSD) منجر شود و تاثیری ماندگار را به دنبال داشته باشد. آیا خشونت خانگی میتواند تجربهی اختلال (PTSD) را به دنبال داشته باشد؟ سن مرد نیز در بیشتر مطالعات رابطه ی معناداری با وقوع خشونت داشته است اما جهت این رابطه مشخص نیست. مصرف موادمخدر و الکل، داشتن باورهای غلطی چون برتر بودن مرد بر زن، پای بند به مسائل اخلاقی نبودن و عقاید مذهبی یا از قوانین برداشت های غلط داشتن. متغیر دیگر بررسی شده "تحصیلات" بوده است که در مورد زنان، بیشتر مطالعات رابطه معنادار و معکوسی بین تحصیلات زن (بخصوص تحصیلات دانشگاهی) و شدت خشونت خانگی را نشان داده اند، در مورد مردان هم رابطه ی معناداری بین تحصیلات مرد و خشونت خانگی نسبت به زن هست که با افزایش تحصیلات خشونت خانگی کم می شود.

داده های جمع آوری شده با استفاده از واریانس اندازه های مکرر تحلیل شد. تهدید یا استفاده واقعی از نیروی فیزیکی علیه کودک توسط یک فرد یا گروه که به صورت عملی به سلامت، حیات، رشد و عزت نفس کودک آسیب بزند یا احتمال ایجاد صدمات بعدی را افزایش دهد، تعریفی است که سازمان جهانی بهداشت از کودکآزاری ارائه میدهد. زنان خشونت دیده همچنین ممکن است علائم استرس بعد از سانحه از خود نشان دهند مثلاً بیقرار باشند یا آشفتگی در خواب داشته باشند. شما میتوانید ترجیحا به منزل پدری یا اقوام مورد اعتماد مراجعه کنید یا در صورت امکان از خشونتگر بخواهید که منزل را ترک کند. این واقع خشونت خانگی در میان افرادی واقع می­شود که بهسبب ارتباطات خونی، خانوادگی یا قانونی با یکدیگر روابط صمیمی و پیوندهای عمیق دارند. برای تداوم یک رابطه باید هم شما و هم همسرتان نقصهای یکدیگر را بپذیرید. باید توجه داشت که ترومای تکرارشونده میتواند به (PTSD) از نوعِ پیچیده (Complex PTSD) یا (C-PTSD) منجر شود. خشونت روانی می تواند طیف وسیعی از رفتارها را شامل شود به نوعی که وقتی که فردی همسرش را با الفاظ زشت، توهین کننده، تحقیر آمیز، آسیب زننده خطاب می کند یا اینکه افکار و عقاید طرف مقابل را نادیده می گیرد، به راحتی به تعهداتی که در زمان ازدواج داده پشت پا می زند و از انجام ندادن کارها احساس عذاب وجدان و یا احساس گناه ندارد.

داده ها از طریق پرسشنامه ای که پایایی و روایی آن در مطالعات قبل تایید شده بود؛ جمع آوری و میزان مواجهه با خشونت فیزیکی، روانی و جنسی ثبت گردید. برای تعیین میزان خشونت خانگی، نسبت زنان را به تعداد زنان خشونت­دیده یعنی کسانی که حداقل یک جواب مثبت به سؤالات خشونت یعنی روانی، فیزیکی، مالی و جنسی داده بودند به کل جمعیت مورد مطالعه محاسبه شد. در نظریهی کانن، جانداران نسبت به تهدیدات- از طریقِ مجموعهای از ترشحات در کلِ دستگاه عصبی سمپاتیک- پاسخ میدهند که این واکنش، دلیل اصلی عملِ ستیز (مقابله) یا گریز (فرار) آنها به حساب میآید. تروما میتواند شیوهی تعامل شما با نزدیکان یا دیگر افراد را تغییر دهد. لازم به ذکر است، همانطور که یک محرکِ تروما میتواند واکنشی شدید در پی داشته باشد، اما تجربهی حسیِ مشابه، ممکن است در افرادی که به (PTSD) مبتلا نیستند، بدونِ تاثیر باشد. رواندرمانی یک رویکرد درمانیِ تاثیرگذار برای بسیاری از مبتلایان به (PTSD) و (C-PTSD) است. مسأله خشونت های خانگی علیه زنان از جمله مسائل و مشکلاتی است که زندگی بسیاری از زنان را در طبقات و قشرهای مختلف اجتماعی به نوعی متأثر کرده است. آزارگر از کلمات و رفتارهای ترسناک و آزاردهنده برای کنترل شریک زندگی خود استفاده می کند.

برای مثال کار و درآمد داشتن، خوردن و نوشیدن، تامین مسکن و غیره برای تامین بقای انسان تامین می شود. برای مثال نگرانی مزمنی که در اختلال اضطراب فراگیر وجود دارد، اغلب منجر به تنش، تحریک پذیری و درگیری بین زوجین می شود. شما را از رفتن به محل کار یا مدرسه یا دیدن اعضای خانواده یا دوستان منع می کند . اگر قصد دارید بههمراه خشونتگر به رواندرمانگر مراجعه کنید یا اگر میخواهید از او جدا شوید، پیش از هر کاری باید یک جای امن برای ماندن در آن پیدا کنید. ارائه آموزش و تقویت مهارتهای زندگانی و تشکیل پرونده شخصیت در ایجاد و تاسیس خانههای امن و مراکز اورژانس اجتماعی از دیگر ابتکارات خوب این لایحه است. شما میتوانید با تماس با اورژانس اجتماعی از آنها کمک بخواهید، ولی به یاد داشته باشید که اورژانس اجتماعی حق مداخله در دعوا رو نداشته و زمانیکه فضای خانه امن شد، برای ارائه مشاوره به مکان زندگی شما مراجعه خواهد کرد.

شناخت کودکان و آگاهی از روحیات و نیازهای این گروه سنی به رفتار مناسب با آنها منجر میشود. اگر شما به هر طریقی در جریان وقوع خشونت علیه اطرافیانتان هستید، باید به آنها کمک کنید. در بخش اول به ارزیابی روشی، محتوایی و ساختاری تحقیقات پرداخته شده است و در بخش دوم، مهم ترین علل خشونت علیه زنان و راهکارهای پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفته است. اگر فکر میکنید که ممکن است همسرتان موبایل را از شما بگیرد، تمام شماره تلفنهای مهم را به خاطر بسپارید یا در جای مطمئنی بنویسید تا در صورت نیاز از تلفن عمومی تماس بگیرید. شریک جنسی خشونت طلب اصلا به خواسته و نیاز شما توجه نمی کند و فقط برایش مهم است که هر زمان که نیاز دارد شما برای او باشید و اگر مخالفتی از سوی شما باشد شما را مجبور به برقراری رابطه می کند. این مساله می تواند در زندگی زناشویی نیز اتفاق بیافتد مخصوصاً وقتی عدم رضایت برای عمل جنسی در یکی از زوجین وجود داشته باشد.

خشونت خانگی اغلب در درون خانه و بین افراد خانواده اتفاق میافتد. تاچه حد همسرتان توسط برادر یا خواهرش در دوران کودکی کتک­خورده است. افرادِ مبتلا به فوقدلواپسی یا گوشبهزنگی، به شکلی غیرمعمول نسبت به محیط و اطرافیانِ خود حساس هستند. کلیهی جانداران از جمله انسان، در پاسخ به ادراکاتِ خود نسبت به موقعیتهای خطرناک، حمله یا فرار، از خود چنین واکنشی نشان میدهند. هنگامی که با یک محرک روبرو میشوید، ممکن است یک واکنش فیزیکی مانند «واکنش مبهوت» یا «افزایش ضربان قلب» را تجربه کنید. همچنین «واکنش انجماد» یا «واکنش یخزدگی» یکی از چندین واکنش دفاعی به تروماست. Post-traumatic Stress Disorder یا اختلال استرس پس از سانحه، پیش از این تنها به جانبازان جنگی مربوط میشد، اما واقعیت این است که هر فردی میتواند به این وضعیت مبتلا شود. همچنین، در این لایحه، ایجاد «صندوق حمایت از زنان» در دادگستری برای حمایت از زنان آسیبدیده یا در معرض خطر پیش بینی شده است. نباید صبر کنید تا قربانی برای کمک گرفتن نزد شما بیاید، بهتر است که شما پیش قدم شده و سر صحبت را باز کنید. این واکنش، شامل یک انقباضِ عضلانی-نزولیِ سریع است که از سر تا زانو امتداد مییابد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بهترین روانشناس در تهران لطفا از صفحه ما بخواهید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به اصل مي باشد.