اصل

منوی اصلی

به وبلاگ من خوش آمدید

آرشیو مطالب
ارديبهشت 1403 اسفند 1402 بهمن 1402 دی 1402 آبان 1402 مهر 1402 مرداد 1402 تير 1402 ارديبهشت 1402 فروردين 1402 اسفند 1401 دی 1400
نویسندگان
لینک های روزانه
دیگر موارد
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





امکانات جانبی
افسردگی چیست؟ علائم تشخیص و درمان آن
ن : asll12 ت : دو شنبه 17 ارديبهشت 1403 ز : 19:23 | +

افسردگی چیست؟ علائم تشخیص و درمان آن

 راهنمای کامل درباره افسردگی

نگرانی‌های مالی، تنش در روابط خانوادگی و عدم برقراری ارتباط صحیح با همکاران و موارد نظیر آن باعث تغییر خلق و خوی و ایجاد غم و اندوه می‌شود. غم و اندوه و بی‌انگیزگی به انجام امور مختلف یک واکنش طبیعی است اما وقتی این علائم به مدت طولانی ادامه پیدا کند، باید علائم اختلال افسردگی به طور دقیق بررسی شود.  در این مطلب قصد داریم اطلاعات کامل و دقیقی درباره علائم و نشانه‌های افسردگی، راه‌های تشخیص و درمان آن بیان کنیم. برای کسب اطلاعات دقیق تا پایان این مطلب همراه ما باشید. این مطلب جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد، در صورت مشکل به دکتر روانشناس و دکتر روانپزشک مراجعه کنید.

سن ابتلا به نشانه های افسردگی

مدت زمان دوره­‌های افسردگی چقدر است؟ اختلال افسردگی محدودیت سنی ندارد و همه افراد متناسب با شرایط سختی که در زندگی تجربه می‌کنند، ممکن است درگیر افسردگی خفیف تا شدید شوند. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که علائم افسردگی در یک گروه سنی خاص به شکل ثابت بروز نمی‌کند و برای هر فرد متناسب با تنش‌هایی است که فرد در معرض آن قرار دارد. با اینکه اختلال افسردگی در تمام سنین بروز می‌کند، اما بیشترین شیوع افسردگی در دوران بزرگسالی است. زیرا بزرگسالان در معرض فشارها و آسیب‌های محیط کار، تنش در روابط خاانوادگی و فشارهای مالی هستند. ممکن است افسردگی به صورت تکراری و مزمن رخ دهد یا در مواقع معینی از زندگی مانند پس از تجربه رویدادهای استرس‌زا شروع شود. البته در دوران نوجوانی هم به دلیل تغییرات هورمونی، فشارهای اجتماعی و تغییرات شخصیتی احتمال بروز نشانه‌های افسردگی زیاد است. سالمندان هم به دلیل تغییر سبک زندگی، کم تحرکی و تنها ماندن درگیر افسردگی می‌شوند. در هر حال باید به این نکته دقت داشته باشید که اهمیت تشخیص به موقع و درمان مناسب افسردگی بیشتر از سن ابتلا در بهبودی فرد تاثیر دارد.

آیا کودکان هم افسرده می‌شوند؟

همانطور که پیش از این گفتیم سن عامل محدودیت کننده ابتلا به افسردگی نیست و هر کسی متناسب با شرایط زندگی ممکن است درگیر این اختلال شود. برخی از افراد گمان می‌کنند کودکان درگیر تنش و نزاع نیستند و لازم نیست بار مشکلات اقتصادی را به دوش بکشند، به همین دلیل در معرض ابتلا به افسردگی قرار ندارند. اما واقعیت این است که کودکان برای ابراز احساسات و خواسته‌های خود راه‌های مختلفی پیش می‌گیرند. با توجه به اینکه اکثر کودکان پرانرژی هستند، به طور معمول بازی‌های پر سر و صدا و شیطنت را انتخاب می‌کنند. پس بیشترین دلیل بروز اختلال افسردگی در کودکان منع آن‌ها از بازی کردن است. به طور معمول کودکانی که بیشترین فشار را از سوی والدین یا معلمان تحمل می‌کنند هم نشانه‌های اختلال افسردگی را تجربه می‌کنند. سایر عواملی که ممکن است منجر به بروز نشانه‌های افسردگی در کودکان شود شامل موارد زیر است.

  • مرگ والدین یا اطرافیان
  • طلاق
  • مسافرت‌های طولانی یا مهاجرت
  • بیماری

نشانه‌های افسردگی در کودکان ممکن است با نشانه‌های افسردگی بزرگسالان تفاوت‌هایی داشته باشد. مهم‌ترین نشانه‌های افسردگی کودکان شامل موارد زیر است.

  • تغییرات روحی و رفتاری

اختلال افسردگی کودکان باعث می‌شود کودکان خشمگین و عصبانی باشند، تمرکز پایینی داشته باشند، سرخورده و بی‌اشتها شوند یا علاقه کمتری به فعالیت‌های قبلی داشته باشند.

  • اختلال در خواب و تغذیه

کودکان مبتلا به افسردگی ممکن است دچار مشکلات خواب مانند بیدار شدن زود هنگام، دشواری در خوابیدن یا خواب زیاد شوند.

  • تغییرات در رفتار تغذیه

برخی از کودکان درگیر افسردگی میلی به غذاخوردن ندارند یا اشتهای زیادی دارند و درگیر اضافه وزن می‌شوند.

  • افکار منفی و احساسات ناراحتی

یکی دیگر از نشانه‌های اختلال افسردگی کودکان اضطراب، ناراحتی، ناامیدی و بی‌اعتمادی است که معمولا در نتیجه رفتار بزرگسالان و مراقبان است.

انواع افسردگی کدام است؟

انواع افسردگی کدام است؟ مطابق اطلاعات راهنمای آماری تشخیصی اختلالات روانی انجمن روانپزشکی آمریکا (DSM-5) اختلالات افسردگی چند دسته و به شرح زیر هستند.

1.    افسردگی بالینی

افسردگی بالینی Clinical Depression یک اختلال روانی است که باعث تأثیرات منفی و مداوم بر روحیه، احساسات و فعالیت‌های روزمره فرد می‌شود. این اختلال اغلب با علائم متعددی مانند کاهش انرژی، افسردگی عمیق، کاهش علاقه به انجام فعالیت‌های روزمره، اختلالات خواب و اشتها، بروز افکار منفی و احساسات بی‌ارزشی و ناامیدی همراه است. علائم افسردگی بالینی به مدت حداقل دو هفته یا بیشتر بروز می‌کند و توانایی‌های فرد را کاهش می‌دهد و موجب تغییر کیفیت زندگی می‌شود.

2.    اختلال افسردگی مداوم

افسردگی مداوم یا مزمن که با نامChronic Depressin  شناخته می‌شود، موجب بروز علائم و نشانه‌های افسردگی به مدت طولانی می‌شود. شرایط افسردگی مداوم به طور معمول بدون توقف طولانی‌مدت برای حداقل دو سال ادامه دارد و با نشانه‌های کاهش انرژی و تمایل به فعالیت کمتر، احساس خستگی مداوم، کاهش علاقه به فعالیت‌ها و سرگرمی‌های قبلی، اختلال در خواب و اشتها، کاهش تمرکز و توجه، احساس بی‌ارزشی ، افکار منفی و افکار خودکشی همراه است. افسردگی مزمن تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی و عملکرد روزمره فرد می‌گذارد و باعث می‌شود روابط شخصی، عملکرد تحصیلی یا شغلی، وضعیت جسمانی و روحی فرد تحت تاثیر قرار بگیرد.

3.    اختلال تنظیم خلقی مخرب

اختلال تنظیم خلقی مخرب یا Disruptive mood dysregulation disorder که با نام DMDD شناخته می‌شود از سن 10 سالگی در کودکان بروز می‌کند و تا بزرگسالی ادامه پیدا می‌کند. علائم این اختلال شامل خشم شدید و نامتعادل، عصبانیت زیاد، عدم تحمل ناامیدی، حالت‌های ناراحتی شدید، افزایش حساسیت و انتقادپذیری بیش از حد و عدم توانایی در کنترل و مدیریت احساسات است. افراد مبتلا به اختلال افسردگی تنظیم خلقی مخرب ممکن است برای مدت زمان طولانی در حالت ناراحتی یا خشم باقی بمانند و به سرعت بین حالت‌های مختلف خلقی جابه‌جا شوند. تنظیم خلقی مخرب هم مانند انواع دیگر افسردگی بر روابط فردی، عملکرد تحصیلی، شغلی و کیفیت زندگی فرد تاثیر می‌گذارد و حتی ممکن است با اختلالات دیگر نظیر اختلال نقص توجه یا بیش فعالی همراه شود.

4.    افسردگی پیش از قاعدگی یا PMDD

برخی از خانم‌ها سندرم پیش از قاعدگی یا PMS را با علائم و نشانه‌های اختلال نارسایی پیش از قاعدگی Premenstrual Dysphoric Disorder تجربه می‌کنند. به عبارت دیگر خانم‌ها پیش از خونریزی ماهیانه عصبانی و پرخاشگر می‌شوند، استرس و اضطراب زیادی را تجربه می‌کنند، احساس غم و ناراحتی زیادی دارند، بی‌اشتها می‌شوند یا درگیر پرخوری عصبی می‌شوند. در برخی از افراد ممکن است این علائم به قدری شدید باشد که زندگی عادی فرد مختل شود و موجب تنش و نزاع در ارتباط با اطرافیان شود.

5.    اختلال افسردگی به دلیل بیماری

اغلب شرایط خاص پزشکی باعث ایجاد تغییراتی در بدن می‌شوند و فرد را برای مدت کوتاهی درگیر علائم افسردگی می‌کند. بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری قلبی، دیابت، بیماری‌های نورولوژیک و بیماری‌های التهابی ممکن است منجر به  بروز علائم افسردگی شود. حتی برخی از اختلالات روانی مانند اختلال اضطرابی، اختلال فشار روانی، اختلال دوقطبی و اختلال وسواسی-اجباری هم ممکن است با علائم افسردگی همراه شود. در نهایت لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی و اختلالات هورمونی از عوامل دیگری هستند که در بروز اختلال افسردگی تاثیر دارند و روانپزشکان در درمام افسردگی به این موارد توجه دارند.

مهمترین علائم افسردگی چیست؟

مهمترین علائم افسردگی چیست؟ برای اینکه بدانیم فردی افسرده است یا خیر باید به علائم و نشانه‌هایی که در رفتار فرد وجود دارد توجه کنیم. علائم اختلال افسردگی در برخی از افراد ضعیف و در برخی دیگر از افراد شدید و ناتوان‌کننده است. به هر حال مهم‌ترین علائم افسردگی در افراد مختلف شامل موارد زیر است.

  • کاهش شور و شوق

یکی از مهم‌ترین علائم افسردگی این است که فرد تمایلی به انجام فعالیت‌های قبلی خود ندارد. به طور مثال اگر پیش از این اهل سوارکاری، مطالعه یا موسیقی بوده، در حال حاضر شور و شوقی برای انجام این فعالیت‌ها ندارد.

  • کاهش انرژی و خستگی

یکی دیگر از نشانه‌های افسردگی این است که فرد همواره احساس خستگی مداوم دارد و نمی‌تواند برای فعالیت‌های روزمره تلاش کند و اغلب اوقات را به بطالت می‌گذراند.

  • اختلالات خواب

شایع‌ترین علامت اختلال افسردگی مشکلات در خواب است. این افراد نشانه‌های مختلفی را تجربه می‌کنند، به طور مثال ممکن است خیلی زود بیدار شوند و دیر به خواب بروند یا اینکه برعکس ساعات طولانی خواب باشند و خواب سنگین و بی‌حرکتی داشته باشند.

  • تغییرات در اشتها

کاهش یا افزایش شدید در اشتها که با علائم تغییر وزن همراه است، از نشانه‌های دیگر اختلال افسردگی است.

  • مشکلات تمرکز و توجه

کاهش تمرکز از نشانه‌های دیگر اختلال افسردگی است که باعث می‌شود عملکرد تحصیلی و شغلی فرد تحت تاثیر قرار بگیرد.

  • احساس گناهکاری و بی‌ارزشی

کسانی که درگیر افسردگی می‌شوند احساس بی‌ارزشی، خطاکاری و خودانتقادی شدید دارند و ممکن است بدون دلیل خاصی احساس کنند بی‌ارزش هستند یا حضور آن‌ها برای دیگران فایده‌ای ندارد. در واقع این احستسات باعث می‌شود این افراد همواره خود را سرزنش کنند. البته باید دقت داشته باشید این علائم فقط یک چارچوب برای تشخیص اختلال افسردگی است. یعنی در صورتی که 1 یا 2 مورد از این علائم را تجربه می‌کنید، نباید به خود یا اطرافیانتان برچسب بزنید.  بلکه این موارد تنها نشانه خطر و تذکرهای جدی هستند که با مشاهده آن‌ها باید به روانپزشک یا روانشناس مراجعه کنید تا دلیل بروز این علائم به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.   درمان خانگی برای استرس چیست؟بیشتر بخوانید:درمان خانگی برای استرس چیست؟

نشانه‌های افسردگی شدید چیست؟

نشانه‌های افسردگی شدید چیست؟ در مواردی که فرد درگیر اختلال افسردگی شدید شود، نشانه‌ها با شدت بیشتری بروز می‌کنند، همچنین فرد احساس درماندگی و پوچی بیشتری می‌کند. افکار منفی و پیش‌بینی‌های تاریک درباره آینده، احساس ناامیدی از زندگی و اقدام برای خودکشی از بارزترین علائم اختلال افسردگی شدید هستند. افرادی که درگیر افسردگی شدید می‌شود میل جنسی بسیار ضعیفی دارند و تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که اغلب مبتلایان به افسردگی شدید بی‌قرار و پریشان هستند، طوری که با تکان دادن دست یا پا می‌خواهند خشم و اندوه خود را ابراز کنند.

آیا افسردگی همان ناراحتی و اندوه است؟

یکی از سوالات متداول اغلب افراد درگیر غم و اندوه این است که آیا ناراحتی که همه ما در طول شبانه روز تجربه می‌کنیم همان افسردگی است. به عبارت دیگر چگونه می‌توانیم نشانه‌های افسردگی را از نشانه‌های ناراحتی و اندوه تشخیص دهیم. بهتر است بدانید اندوه و ناراحتی پاسخ‌های طبیعی به فقدان و غمی است که در طول زندگی تجربه می‌کنیم. اغلب افرادی که درگیر این حالت هستند به راحتی نمی‌خندند، از حضور در جمع استقبال نمی‌کنند و سعی می‌کنند تنها باشند یا اینکه دنبال معنای جدیدی در زندگی می‌گردند. بنابراین این حالت اجتناب‌ناپذیر است و هر فردی در زندگی ممکن است بارها و بارها با این حالت مواجه شود. اگرچه اختلال افسردگی همراه با احساس ناراحتی و اندوه است، اما یک وضعیت روانی خاص با پیچیدگی‌های بیشتر از غم و اندوه است. به عبارت دیگر افسردگی با احساس ناراحتی، بی‌ارزشی، ناامیدی و افسردگی شدید و طولانی همراه است. افراد مبتلا به افسردگی ممکن است انگیزه و انرژی خود را از دست دهند و به سختی توانایی انجام فعالیت‌های روزمره را داشته باشند. همچنین این افراد ممکن است با مشکلات خواب، تغییرات در اشتها، کاهش تمرکز و توجه، خودانتقادی شدید و افکار منفی مواجه شوند. بنابراین، می‌توان گفت که افسردگی یک وضعیت روانی شدیدتر از ناراحتی و اندوه معمولی است. در صورت تجربه این علائم به طور مداوم و تأثیر منفی بر زندگی روزمره بهتر است با یک روانشناس یا روانپزشک باتجریه ملاقات کنید.

مدت زمان دوره­‌های افسردگی چقدر است؟

مدت زمان دوره‌های افسردگی متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما آنچه مسلم است اغلب افراد مبتلا به افسردگی دوره‌های عود را تجربه می‌کنند. اغلب موارد افسردگی ممکن است به صورت تکرارشونده و مزمن بروز پیدا کند که در این صورت ممکن است به عنوان افسردگی مزمن شناخته می‌شود. البته در برخی از افراد هم دوره‌های اختلال افسردگی کوتاه و گذرا بروز پیدا می‌کند. بنابراین دوره‌های افسردگی  مدت زمان ثابتی ندارد و ممکن است بین چند هفته تا چند ماه یا حتی چند سال بروز کند.. البته برخی از افراد هم فقط یکبار افسردگی را تجربه کنند و بعد از آن به حالت طبیعی خود بازمی‌گردند. تنها نکته مهمی که در دوره‌های زمانی افسردگی لازم است بدانید این است که هر چقدر زودتر برای درمان اقدام کنید، احتمال بهبودی افزایش پیدا می‌کند و می‌توانید از عود مجدد دوره‌های افسردگی پیشگیری کنید. درمان افسردگی چگونه انجام می‌شود؟ خوشبختانه افسردگی از اختلالات روانی است که گزینه‌های متعددی برای درمان آن وجود دارد. موارد زیر مهم‌ترین شیوه‌های درمان افسردگی است.

درمان دارویی اختلال افسردگی

درمان دارویی اختلال افسردگی یکی از شیوه‌های اثربخش برای درمان افسردگی، درمان دارویی است. روانپزشکان با توجه به شرایط بیمار یعنی شدت علائم و نوع بیماری، شرایط سنی و بیماری‌های جسمی از دارو برای درمان اختلال افسردگی استفاده می‌کنند. داروهای ضد افسردگی موجب ترشح پیام‌رسان‌های عصبی نظیر نوراپی نفرین، دوپامین و سروتونین می‌شوند. البته باید به این نکته دقت داشته باشید که داروهای ضد افسردگی در کنار خواص دارویی متعددی که دارند موجب بروز عوارض هم می‌شوند. عوارض احتمالی مصرف دارو در همه افراد یکسان نیست. حتی شدت بروز عوارض جانبی هم در افراد مختلف متفاوت است. درمان دارویی افسردگی به عنوان بخشی از درمان کلی افسردگی یا به عنوان درمان تکمیلی در کنار روش‌های درمانی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. داروهای ضد افسردگی شامل موارد زیر است.

  • مهارکننده‌های بازجذب سروتونینSSRIs

این داروها شامل شامل فلوئوکستین، سرترالین، اسکیتالوپرام و پاروکستین است.

  • مهارکننده‌های بازجذب سروتونین و نوراپی‌نفرین SNRIs

این داروها شامل دسته شامل ونلافاکسین، دولوکستین،  دسومیپرامین است.

  • آنتیدپرسانت‌ها

این دسته داروی ضد افسردگی شامل میترازاپین، بوپروپیون است.

  • آنتی‌اکسیدان‌ها

برخی از آنتی‌اکسیدان‌ها نظیر سام‌اِی (S-Adenosyl methionine) هم برای برخی از بیماران به عنوان درمان مکمل در افسردگی استفاده می‌شوند. نکته مهمی که درباره درمان دارویی اختلال افسردگی باید بدانید این است که هر فرد و هر موقعیت درمانی ممکن است نیازهای خاص خود را داشته باشد و ممکن است داروی مناسب برای یک فرد، برای دیگری مناسب نباشد. بنابراین تشخیص و تجویز داروها باید توسط یک پزشک متخصص صورت گیرد. همچنین، درمان دارویی اغلب با درمان‌های روان‌درمانی مثل روان‌درمانی گفتگویی یا روش‌های تغییر سبک زندگی ترکیب می‌شود تا بهبودی بهتر و پایدارتر حاصل شود.

درمان افسردگی با رواندرمانی

رواندرمانی از شیوه‌های اثربخش برای بهبود علائم افسردگی و برگرداندن فرد به زندگی عادی است. هدف اصلی از روان‌درمانی درمان و کاهش علائم افسردگی، بهبود عملکرد روزمره و ارتقای کیفیت زندگی فرد مبتلا است. در این شیوه درمان، رواندرمانگر با بیمار در یک محیط و فضای درمان امن صحبت می‌کند تا بیمار قادر باشد احساسات و رفتارهای ناسالم خود را بشناسد و بتواند آن‌ها را کنترل کند. در رواندرمانی تمرکز درمانگر و بیمار بر توانایی آگاهی و قبول کردن تجربیات فعلی بدون سرزنش و داوری است. همچنین درمانگر روابط خانوادگی فرد را بررسی می‌کند تا با تغییر الگوهای روانی وضعیت روانی فرد بهبود پیدا کند.

درمان سریع افسردگی در چه مواردی انجام می‌شود؟

درمان سریع افسردگی فقط برای افرادی که درگیر افسردگی شدید هستند ضرورت دارد. زیرا افسردگی‌های خفیف با تغییر سبک زندگی و افسردگی‌های متوسط با رواندرمانی و استفاده از دارو تحت کنترل قرار می‌گیرند. اما در افسردگی شدید که فرد به درمان مقاومت می‌کند، بهتر است هر چه سریع‌تر بیمار بستری شود تا اقدامات درمانی مورد نیاز انجام شود.

درمان افسردگی در خانه

یکی از مهم‌ترین بخش‌های درمان افسردگی، تغییر سبک زندگی است. مهم‌ترین اقدامات برای تغییر سبک زندگی و بهبود اختلال افسردگی شامل موارد زیر است.

  • مراقبت از خود

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای درمان اختلال افسردگی در خانه باید انجام دهید، مراقبت از خود است. فرد افسرده برای مراقبت از خود لازم است خواب کافی، تغذیه سالم و فعالیت بدنی منظمی داشته باشد و به خود فرصت بدهد تا بتواند باز هم از فعالیت‌های روزمره لذت ببرد. انجام فعالیت‌های ورزشی و فیزیکی سطح اندوفین را افزایش می‌دهد و موجب ایجاد احساس خوشایندی می‌شوند.  هیچ محدودیتی برای انتخاب ورزش وجود ندارد؛ فرد می‌تواند بین ورزش‌های پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، یوگا، تنیس و … فعالیت ورزشی مورد نظر خود را انتخاب کند.

  • حفظ روتین روزانه

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای درمان افسردگی در خانه باید انجام دهید این است که روتین روزانه و منظمی داشته باشید که به تمرین ورزشی، مطالعه، فعالیت اجتماعی و استراحت بپردازید. قطعا نامتوازن بودن یا حدف هر کدام از این فعالیت‌ها برای مدت طولانی عملکرد شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود کیفیت زندگی شما از بین برود. مدیریت استرس روش‌های مدیریت استرس مانند تمرین تنفس عمیق، مدیتیشن، یوگا و تکنیک‌های آرامش بدن تا حد زیادی در درمان اختلال افسردگی در خانه تاثیر دارند و باعث می‌شوند بیمار بتواند استرس خود را کنترل کند.

  • ارتباطات اجتماعی و مشارکت در فعالیت‌های گروهی

حفظ ارتباطات اجتماعی و دیدار با خانواده و دوستان روحیه فرد افسرده را بهتر می‌کند و باعث می‌شود بتواند از حمایت دیگران استفاده کند. فردی که درگیر اختلال افسردگی است باید در فعالیت‌هایی شرکت کند که موجب شادی و خوشحالی او شوند. به طور مثال فعالیت‌های خلاقانه مانند نقاشی، نوشتن، نواختن موسیقی یا هرگونه فعالیتی که خلاقیت شما را به چالش بکشد افسردگی را کاهش می‌دهد.

  • استفاده از روش‌های مثبت‌نگری

فردی که درگیر اختلال افسردگی است، باید سعی کند تمرکز خود را بر روی ایده‌ها و افکار مثبت بگذارد. انجام تمرین تفکر مثبت، شکرگزاری روزانه، نوشتن در دفتر خاطرات و تماشای فیلم‌ها و کتاب‌های تا حد زیادی در بهبود روحیه فرد افسرده تاثیر دارد. تست‌های افسردگی کدامند؟ با اینکه بررسی علائم و نشانه‌ها راه تشخیص افسردگی است، اما روانپزشکان می‌‌توانند از تست‌های تشخیصی افسردگی هم برای ارزیابی وضعیت بیمار استفاده کنند. پزشک از بیمار می‌خواهد به سوالات پرسشنامه با دقت پاسخ دهد. اغلب سوالات این تست‌ها درباره این است که بیمار طی چند هفته یا چند ماه گذشته احساساتی نظیر افسردگی، سرخوردگی، ناامیدی را تجربه کرده است یا خیر. همچنین سوالاتی درباره نحوه انجام فعالیت‌های شغلی و ارتباطات فرد در پرسشنامه گنجانده شده تا پزشک بتواند ارزیابی دقیقی از وضعیت روحی و روانی فرد داشته باشد. مزیت استفاده از تست روانشناسی این است که با استفاده از این تست، شدت و نوع علائم به طور دقیق ارزیابی می‌شود. پرکاربردترین تست‌های افسردگی شامل موارد زیر است.

  • تست افسردگی بک
  • تست افسردگی هامیلتون
  • تست افسردگی زون

جمع بندی

اختلال افسردگی از شایع‌ترین مشکلات روحی و روانی است که بدون محدودیت سنی و جنسی همه افراد را درگیر می‌کند. این اختلال با غم و اندوه همراه است و انگیزه و شوق فرد را برای انجام فعالیت‌های عادی و روزمره کاهش می‌دهد و باعث کاهش کیفیت زندگی می‌شود.  برای اینکه علائم شدید نشود و درمان سخت‌تر نشود، لازم است فردی که درگیر علائم افسردگی است، هر چه زودتر به روانپزشک مراجعه کند و تحت درمان قرار بگیرد. در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کامل و دقیقی درباره علائم و نشانه‌های اختلال افسردگی در اختیار شما قرار دهیم و شما را با شیوه‌های تشخیص و درمان آن آشنا کنیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما سودمند باشد.


.:: ::.
بهترین شهرهای قبرس شمالی برای زندگی
ن : asll12 ت : چهار شنبه 12 ارديبهشت 1403 ز : 8:32 | +


آیا می دانستید قبرس شمالی یکی از مقاصد جذاب سفر و مهاجرت برای ایرانیان است؟ آیا می دانید در سال های اخیر بسیاری از دانشجویان ایرانی برای تحصیل به قبرس شمالی مهاجرت کرده اند؟ قبرس شمالی سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. قبرس شمالی دارای دانشگاه های مجهزی است که می تواند مقصد جذابی برای متقاضیان قبرس شمالی باشد. یکی از بزرگترین مزیت های زندگی در قبرس شمالی مقرون به صرفه بودن آن است.

جمهوری ترک قبرس شمالی دارای تعدادی شهر موفق و مدرن است که مهاجران زیادی را به خود جذب کرده است. موسسه مهاجرتی GO2TR در ادامه این مقاله قصد دارد بهترین شهرهای قبرس شمالی را برای زندگی، تحصیل، کار و سرمایه گذاری معرفی کند. برای اطلاع از آخرین شرایط و مراحل مهاجرت به قبرس شمالی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قبرس شمالی در یک نگاه

قبرس شمالی که به عنوان مروارید مدیترانه شناخته می شود، در حال تبدیل شدن به یک مقصد مکرر برای کسانی است که می خواهند مهاجرت کنند. قبرس شرقی ترین جزیره در دریای مدیترانه و سومین جزیره بزرگ پس از سیسیل و ساردینیا است. این کشور با سواحل بی شمار، غذاهای عجیب و غریب، معماری باشکوه و تاریخ غنی باعث شده است که بسیاری آن را بهشت ​​روی زمین بنامند!

هزینه زندگی و تحصیل در شهرهای قبرس شمالی بسیار مقرون به صرفه است و همچنین امکان تحصیل رایگان در قبرس شمالی برای فرزندان شما در این کشور وجود دارد. علاوه بر این، فرزندان شما می توانند در مدارس قبرس شمالی، که عمدتا بین المللی هستند، تحصیل کنند. پس از 5 سال زندگی در این کشور، می توانید اقامت دائم قبرس شمالی را دریافت کنید، گذرنامه دریافت کنید و به راحتی به بسیاری از کشورهای اروپایی سفر کنید.

مردم قبرس شمالی بسیار دوستانه، اجتماعی و به خاطر مهمان نوازی گرم خود شناخته می شوند. مناظر طبیعی بکر و زیبا، هوای پاک، خیابان های متروک، کیلومترها خط ساحلی و ماسه های طلایی آفتابی این کشور را به یکی از توریست پذیرترین کشورها تبدیل کرده است.

جمهوری ترک قبرس شمالی دارای خط ساحلی است که توسط کوه های کارینیا احاطه شده است که به نام کوه های پنج انگشت نیز شناخته می شود. این خط الراس طولانی و باریک است و حدود 100 کیلومتر در امتداد ساحل شمالی جزیره امتداد دارد و دامنه شمالی آن مملو از شهرهای زیبا است و منظره ای از ساحل زیبای دریای مدیترانه را به نمایش می گذارد. میزان بارندگی در این کوه ها بسیار زیاد است و این کوه ها در زمستان و بهار بسیار سرسبز هستند. علاوه بر این، ویرانه های سه قلعه باشکوه صلیبی در قله های این خط الراس قرار دارد.

در زیر بهترین شهرها برای زندگی در قبرس شمالی را به شما معرفی می کنیم. با ما بمان.

شهر گیرنه در قسمت شمالی قبرس واقع شده است

کارینیا یا در زبان ترکی «گیرنه» یک مرکز مهم فرهنگی و اقتصادی در شمال قبرس است. این شهر پر جنب و جوش و پر از دانشجو و گردشگر است و برای کسانی که به دنبال آرامش و آرامش هستند می تواند کمی پر سر و صدا باشد. کارینیا یک شهر جذاب است که در ساحل شمالی کشور واقع شده است. در دو طرف شهر هتل های مجلل، مکان های پیک نیک سرسبز و سواحل زیادی وجود دارد.

یکی از جاذبه های گیرنه قلعه باستانی و بندر کوچک نعل اسبی آن است که توسط بیزانس ها ساخته شده است. توسط لوزین ها و ونیزی ها مرمت شد و امروز هم شکوه و عظمت تاریخی خود را حفظ کرده است. این مکان گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. euromy



یکی دیگر از جاذبه های کارینتیا، کلیسای باستانی St. Andreja که هر یکشنبه پذیرای مهمانان است. شهر کارینیا به اکثر مقاصد اصلی قبرس شمالی متصل است و به فرودگاه های بین المللی نزدیک است. همچنین یک بندر در شرق کارنتیا وجود دارد که از آنجا می توانید با کشتی به ترکیه بروید.

کلیه امکانات لازم شامل: فروشگاه، خدمات دولتی، دفاتر رسمی، بانک، خدمات مخابراتی، رستوران، کافه، مکان های تفریحی و ... می باشد که همگی در شهر کارینیا موجود می باشد. شهر کارینیا شلوغ است. بنابراین، اگر به دنبال یک زندگی آرام هستید، بهتر است در روستاهای کوچک واقع در پس سرزمین کارینیا اقامت کنید.

شهر کارینیا همچنین دارای 3 دانشگاه مهم است:

دانشگاه گیرنه

دانشگاه آمریکایی گیرن

دانشگاه علوم قبرس


.:: ::.
آهنگ جدید فرشاد آزادی به نام «دیوانم نکو»
ن : asll12 ت : یک شنبه 2 ارديبهشت 1403 ز : 8:15 | +

متن آهنگ فرشاد آزادی دیوانم نکو

درک ﻧﺪاری ﺑﻴﻨﻰ ﻛﻪ ﻣﻪ ﭼﻤﻪ

ﺗﻮﺟﻪ ﻧﻤﻴﻜﻨﻰ ﻫﻰ ﺑﻪ ﻣﻪ

ﺧﺐ ﺑﮕﻮ آﺧﻪ ای ﻛﺎرا ﭼﻴﻪ

دﻟﻴﻞ ﺑﺪ رﻓﺘﺎرﻳﺎ ﭼﻰ

ﺑﺪ ﺑﺎ دﻟﻢ داری ﺗﺎ ﻣﻴﻜﻨﻰ

اﻳﺠﻮ ﻣﻨﻪ اﻓﺴﺮده ﻣﻴﻜﻨﻰ

ﻣﻌﺮﻓﺘﺖ ﺑﻮد ﺑﻰ ﻣﻌﺮﻓﺖ

ﻣﻦ ﻛﻪ ﺗﻮﻗع داﺷﺘﻢ ازت

ای دﻟﻪ ﺗﻨﮕﻪ دﻟﺖ ا ﺳﻨﮕﻪ

ﻛﺎش ﺑﺪاﻧﻰ ﺳﺮت ﻫﺮﺷﻮ ﺑﺎ دﻟﻢ ﺟﻨﮕﻪ

دﻳﻮاﻧﻢ ﻧﻜﻮ ﺑﺎﺷﻢ ﻟﺞ ﻧﻜﻮ

ﻧﻤﻴﺪاﻧﻰ وﻟﻰ دوری ﺗﻮ ﺑﺮام ﺳﻤﻪ

 

آهنگ جدید فرشاد آزادی به نام «دیوانم نکو»


.:: ::.
آهنگ ملاقاتم اومده مادر پیرم ای خدا محسن لرستانی
ن : asll12 ت : یک شنبه 20 اسفند 1402 ز : 5:46 | +

متن آهنگ محسن لرستانی زندانی

ﻣﻠﺎﻗﺎﺗﻢ اوﻣﺪه ﻣﺎدر ﭘﻴﺮم ای ﺧﺪا ﺧﺪاﻳﺎ رﺣﻤﻰ ﺑﻜﻦ ﺑﻪ ﺣﺎل ﻣﻦ ﺗﻮ ای ﺧﺪا
ﺻﺒﺢ ﻓﺮدا ﻛﻪ ﺑﺸﻪ ﻧﻮﺑﺖ اﻋﺪام ﻣﻨﻪ ﻣﺎدر ﭘﻴﺮه ﻣﺮﻳﻀﻢ داره ﭘﺮ ﭘﺮ ﻣﻴﺰﻧﻪ
ﻧﺬری اﻣﺎم رﺿﺎ ﻛﻦ ﻛﻔﺘﺮاﻣﻮ ﺗﻮ ﻧﻨﻪ ﻧﻨﻪ ﺟﻮن ﮔﺮﻳﻪ ﻧﻜﻦ اﻳﻦ دﻳﮕﻪ ﻗﺴﻤﺖ ﻣﻨﻪ
زﻧﺪوﻧﻰ ﻳﻪ ﻛﻮه درده زﻧﺪوﻧﻰ ﺳﺎﻛﺖ و ﺳﺮده زﻧﺪوﻧﻰ اﻣﻴﺪ ﻧﺪاره
ﺗﻮی ﺳﻠﻮل ﭼﺸﻢ ﺑﻪ راﻫﻪ ﻫﺮﻟﺤﻈﻪ ﻳﻜﻰ ﺑﻴﺎدو ﺣﻜﻢ ﻣﺮﮔﺸﻮ ﺑﻴﺎره
زﻧﺪوﻧﻰ ﻳﻪ ﻛﻮه درده زﻧﺪوﻧﻰ ﺳﺎﻛﺖ و ﺳﺮده زﻧﺪوﻧﻰ اﻣﻴﺪ ﻧﺪاره
ﺗﻮی ﺳﻠﻮل ﭼﺸﻢ ﺑﻪ راﻫﻪ ﻫﺮﻟﺤﻈﻪ ﻳﻜﻰ ﺑﻴﺎدو ﺣﻜﻢ ﻣﺮﮔﺸﻮ ﺑﻴﺎره
ﺷﺒﻮ روز ﺗﻨﻬﺎی ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻰ ﮔﻨﺎﻫﻢ ای ﺧﺪاﻳﺎ ﺳﻠﻮﻟﻢ ﺗﺎرﻳﻜﻮ ﺳﺮده دارم ﻣﻴﻤﻴﺮم ﻣﻦ اﻳﻨﺠﺎ
روزﮔﺎر ﺧﻴﻠﻰ ﻧﺎﻣﺮده ﺑﺒﻴﻦ ﺑﺎ ﻣﻦ ﭼﻪ ﻫﺎ ﻛﺮده ﺟﻮوﻧﻴﻢ اﻳﻨﺠﺎ ﺣﺮوم ﺷﺪ ﺗﻮی زﻧﺪون ﭘﻴﺮم ﻛﺮده
ﺻﺒﺢ ﻓﺮدا ﻛﻪ ﺑﺸﻪ ﭼﻮﺑﻪ ی دار ﺟﺎی ﻣﻨﻪ ﻓﻘﻄ ﻣﻴﺨﻮام ﺑﺪوﻧﻰ ﻣﻦ ﺑﻰ ﮔﻨﺎه ﺑﻮدم ﻧﻨﻪ
ﺑﻪ رﻓﻴﻘﺎم ﺑﮕﻮ ﻛﻪ دﻳﮕﻪ ﻧﻴﺎن ﻣﻠﺎﻗﺎﺗﻢ اﮔﻪ دﻟﺘﻨﮕﻢ ﺷﺪن ﺑﮕﻮ ﺑﻴﺎن ﺳﺮ ﺧﺎﻛﻢ
ﻧﺬری اﻣﺎم رﺿﺎ ﻛﻦ ﻛﻔﺘﺮاﻣﻮ ﺗﻮ ﻧﻨﻪ ﻧﻨﻪ ﺟﻮن ﮔﺮﻳﻪ ﻧﻜﻦ اﻳﻦ دﻳﮕﻪ ﻗﺴﻤﺖ ﻣﻨﻪ
زﻧﺪوﻧﻰ ﻳﻪ ﻛﻮه درده زﻧﺪوﻧﻰ ﺳﺎﻛﺖ و ﺳﺮده زﻧﺪوﻧﻰ اﻣﻴﺪ ﻧﺪاره
ﺗﻮی ﺳﻠﻮل ﭼﺸﻢ ﺑﻪ راﻫﻪ ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﻳﻜﻰ ﺑﻴﺎدو ﺣﻜﻢ ﻣﺮﮔﺸﻮ ﺑﻴﺎره
زﻧﺪوﻧﻰ ﻳﻪ ﻛﻮه درده زﻧﺪوﻧﻰ ﺳﺎﻛﺖ و ﺳﺮده زﻧﺪوﻧﻰ اﻣﻴﺪ ﻧﺪاره
ﺗﻮی ﺳﻠﻮل ﭼﺸﻢ ﺑﻪ راﻫﻪ ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﻳﻜﻰ ﺑﻴﺎدو ﺣﻜﻢ ﻣﺮﮔﺸﻮ ﺑﻴﺎره
ﺷﺐ و روز ﺗﻨﻬﺎی ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻰ ﮔﻨﺎﻫﻢ ای ﺧﺪاﻳﺎ ﺳﻠﻮﻟﻢ ﺗﺎرﻳﮏ و ﺳﺮده دارم ﻣﻴﻤﻴﺮم ﻣﻦ اﻳﻨﺠﺎ
روزﮔﺎر ﺧﻴﻠﻰ ﻧﺎﻣﺮده ﺑﺒﻴﻦ ﺑﺎ ﻣﻦ ﭼﻪ ﻫﺎ ﻛﺮده ﺟﻮوﻧﻴﻢ اﻳﻨﺠﺎ ﺣﺮوم ﺷﺪ ﺗﻮی زﻧﺪون ﭘﻴﺮم ﻛﺮده
روﺳﺮﻳﺖ ﻣﺸﻜﻴﻪ ﻣﻴﻨﺎ ﻣﻴﻤﻴﺮم ﺑﺮات روﺳﺮﻳﺖ ﻣﺸﻜﻴﻪ ﻣﻴﻨﺎ ﻣﻴﻤﻴﺮم ﺑﺮات
ﻗﻠﻌﻪ ی ﺷﻤﺎ ﻋﺮوﺳﻴﻪ ﻣﻴﻨﺎ ﻣﻴﻤﻴﺮم ﺑﺮات ﺧﻮﻧﻪ ی ﺷﻤﺎ ﻋﺮوﺳﻴﻪ ﻣﻴﻨﺎ ﻣﻴﻤﻴﺮم ﺑﺮات
ﻣﻴﻨﺎ ﻣﻴﻤﻴﺮم ﺑﺮات ﻗﺮﺑﻮن ﺧﺎل ﻟﺒﺎت ﻣﻴﻨﺎ ﻣﻴﻤﻴﺮم ﺑﺮات ﻗﺮﺑﻮن ﺧﺎل ﻟﺒﺎت
دو ﺳﻪ روزه ﻧﺪﻳﺪﻣﺖ دﻟﻢ ﺗﻨﮓ ﺷﺪه ﺑﺮات دو ﺳﻪ روزه ﻧﺪﻳﺪﻣﺖ دﻟﻢ ﺗﻨﮓ ﺷﺪه ﺑﺮات
از اون ﺑﺎﻟﺎ ﻣﻴﺎد ﭼﺎدر ﻃﻠﺎی ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺟﺎن از اون ﺑﺎﻟﺎ ﻣﻴﺎد ﭼﺎدر ﻃﻠﺎی ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺟﺎن
ﺳﺮ و ﮔﺮدن ﺑﻪ ﻋﺎﺷﻖ ﻣﻴﻨﻤﺎی ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺟﺎن ﺳﺮ و ﮔﺮدن ﺑﻪ ﻋﺎﺷﻖ ﻣﻴﻨﻤﺎی ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺟﺎن
ﺳﺮت ﺑﺎ ﮔﺮدﻧﺖ ﻋﻴﺒﻰ ﻧﺪاره ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺟﺎن ﺳﺮت ﺑﺎ ﮔﺮدﻧﺖ ﻋﻴﺒﻰ ﻧﺪاره ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺟﺎن
ﻫﻤﻮن ﻋﻴﺒﻰ ﻛﻪ داره ﺑﻰ وﻓﺎی ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺟﺎن ﻫﻤﻮن ﻋﻴﺒﻰ ﻛﻪ داره ﺑﻰ وﻓﺎی ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺟﺎن
ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺟﺎن ﺑﮕﺮدم ﻗﺪ و ﺑﺎﻟﺎت ﺑﮕﺮدم ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺟﺎن ﺑﮕﺮدم ﻗﺪ و ﺑﺎﻟﺎت ﺑﮕﺮدم
آروم آروم راه ﻣﻴﺮی را رﻓﺘﻨﺖ ﺑﮕﺮدم آروم آروم راه ﻣﻴﺮی ﻗﺪ و ﺑﺎﻟﺎت ﺑﮕﺮدم
ﺗﻮ در اوﻧﺠﺎ ﻣﻮ اﻳﻨﺠﺎ ﺑﻰ ﻗﺮارم ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺟﺎن ﺗﻮ در اوﻧﺠﺎ ﻣﻮ اﻳﻨﺠﺎ ﺑﻰ ﻗﺮارم ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺟﺎن
ﻋﺠﺐ ﺻﺒﺮی ﺗﻮ داری ﻣﻮ ﻧﺪارم ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺟﺎن ﻋﺠﺐ ﺻﺒﺮی ﺗﻮ داری ﻣﻮ ﻧﺪارم ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺟﺎن
ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺟﺎن ﺑﮕﺮدم ﻗﺪ و ﺑﺎﻟﺎت ﺑﮕﺮدم ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺟﺎن ﺑﮕﺮدم ﻗﺪ و ﺑﺎﻟﺎت ﺑﮕﺮدم
آروم آروم راه ﻣﻴﺮی را رﻓﺘﻨﺖ ﺑﮕﺮدم آروم آروم راه ﻣﻴﺮی ﻗﺪ و ﺑﺎﻟﺎت ﺑﮕﺮدم

 https://musicdel.ir/single-tracks/2087/


.:: ::.
آهنگ جدید علی میر به نام «استرس»
ن : asll12 ت : چهار شنبه 11 بهمن 1402 ز : 5:58 | +

متن آهنگ علی میر استرس

ﭘﺮه اﺳﺘﺮﺳﻪ زﻧﺪﮔﻰ ﻣﻦ وﻗﺘﻰ اﺳﻤﺖ ﺣﺘﻰ ﻣﻴﺎد روی ﻟﺐ

ﻣﻦ ﺗﻮی ﺳﻴﺎﻫﻰ ﺷﺐ ﻏﺮﻗﻢ ﺗﻮرو روﺷﻨﺎﻳﻴﺎم دﻟﺘﻮ زد

ﻋﺠﻴﺐ ﻣﺠﻴﺐ ﺑﻮدم ﺑﺮات ﻣﻦ ﻳﻪ ﻣﺮد وﻟﻰ اﻗﺘﻀﺎ ﺳﻨﺖ ﻣﻨﻮ ﺑﻴﭽﺎره ﻛﺮد

ﺗﺎﺑﻴﺪ ﺑﺎرﻳﺪ آروم ﺧﻮرﺷﻴﺪ و اﺑﺮ ﻫﻢ ﺳﻮﺧﺘﻢ ﻫﻢ ﺑﺎروﻧﻪ ﻣﻨﻮ ﺧﻔﻪ ﻛﺮد

ﻛﺮدی ﻣﻨﻮ ول ﻣﻨﻮ ول ﻣﻨﻮ ﻟﻪ ﻓﻘﻄ

دﻟﺒﺮﻳﻮ ﺑﺪﻳﺎﺗﻮ ﻣﻦ دﻳﺪ ﻓﻘﻄ

ﻣﻦ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻣﻴﮕﻔﺘﻢ ﻛﻪ ﺟﻮﻧﻤﻰ ﺗﻮ

اﻳﻨﺪﻓﻌﻪ ﺗﺮﻛﻰ ﻣﻴﮕﻢ ﺟﺎﻧﻴﻢ ﺳﻨﻪ

ای ﺑﻰ وﻓﺎ دﻧﻴﺎ ﺑﺒﻴﻦ اﺷﮏ ﺗﻮ دو ﭼﺸﺎﻣﻮ آدﻣﺎت رﻓﻴﻖ ﻧﻴﻤﻪ راﻫﻨﻮ ﭼﻪ ﺑﻰ وﻓﺎن

ای اﻟﻬﻪ ی ﺷﺒﻬﺎم ﺗﻮ ﮔﻮش دادی ﺣﺮﻓﺎﻣﻮ ﻧﺪﻳﺪی ﺗﻮ اﺷﻜﺎﻣﻮ ﭼﻪ ﺗﻨﻬﺎﻣﻮ

ﻛﺮدی ﻣﻨﻮ ول ﻣﻨﻮ ول ﻣﻨﻮ ﻟﻪ ﻓﻘﻄ

دﻟﺒﺮﻳﻮ ﺑﺪﻳﺎﺗﻮ ﻣﻦ دﻳﺪ ﻓﻘﻄ

ﻣﻦ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻣﻴﮕﻔﺘﻢ ﻛﻪ ﺟﻮﻧﻤﻰ ﺗﻮ

اﻳﻨﺪﻓﻌﻪ ﺗﺮﻛﻰ ﻣﻴﮕﻢ ﺟﺎﻧﻴﻢ ﺳﻨﻪ

 

آهنگ جدید علی میر به نام «استرس»


.:: ::.
انواع اجاق های داخلی و مزایا و معایب آنها
ن : asll12 ت : جمعه 15 دی 1402 ز : 4:54 | +


آپارتمان نشینی امروزی آشپزخانه را کوچکتر کرده است و بسیاری از وسایل آشپزخانه به طور مستقل ساخته و استفاده می شوند. آشپزخانه های امروزی جایی برای اجاق گازهای مجهز قدیمی ندارند، از این رو این وسایل به یک نیاز روزمره تبدیل شده اند و یکی از این وسایل که خودنمایی می کند، فر توکار با محبوبیت انواع گاز رومیزی است. فر توکار. با ورود به بازار، فرهای توکار دارای ویژگی ها و مزایایی هستند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

انواع کوره ها در مورد گرمایش

اجاق برقی

اجاق های برقی از عناصر الکتریکی برای پخت غذا استفاده می کنند و امواج ایجاد شده توسط این عناصر گرما تولید می کنند و غذا را می پزند. تمیز کردن فر برقی بسیار راحت تر از اجاق گازی است زیرا سطح آن یکنواخت و صاف است و برنامه های پخت بیشتری نسبت به فر گازی وجود دارد، بنابراین محدودیتی برای پخت غذا وجود ندارد. سپس، به سادگی برنامه مورد نظر خود را انتخاب کرده و غذا یا کیک را در طبقه مشخص شده قرار دهید. برای تعمیرات فر بوش با نمایندگی خدمات بوش تماس بگیرید.



مزایای اجاق های برقی توکار

دمای اجاق برقی بالاتر از اجاق گاز توکار است

تمیز کردن خودکار در دمای بالا امکان پذیر است، به طوری که با افزایش دمای فر، مواد غذایی باقی مانده به خاکستر تبدیل شده و به راحتی از فر خارج می شوند.

تمیز کردن اجاق برقی راحت تر از اجاق گاز است

کنترل دما در فر برقی بسیار دقیق است و ثابت ماندن دما در طول پخت را تضمین می کند

فر برقی برای پخت خشک مناسب است یعنی برای پخت نان، شیرینی و بیسکویت بسیار مناسب است.

نیازی به لوله گاز نیست که در آشپزخانه امری مهم است

خاموش کردن آتش اشکالی ندارد.

عیب وانت های برقی ایجاد شده است

اما به دلیل دمای بالای فیوز، لازم است هر از چند گاهی آنها را تعویض کنید.

و شاید بزرگترین عیب اجاق گاز برقی مصرف بالای برق باشد

اندازه اجاق برقی به دلیل وجود دیواره های عایق ضخیم معمولاً از اجاق گازی کوچکتر است

شومینه توکار گاز

فرگاز که با گاز معمولی شهری پخت و پز می کند، از طریق سیمی که شامل فن، لامپ و فندک است به برق متصل می شود. نسبت به اجاق های برقی ارزان تر است و سازگار با محیط زیست است.

دستگاه فر گازی توکار

به سرعت گرم می شود و در صورت خاموش شدن به سرعت خنک می شود

در کشور انرژی گاز ارزانتر از برق است، بنابراین مصرف گاز کمتر از برق است

طول عمر کوره های گازی بیشتر از کوره های برقی است و هزینه های نگهداری و تعمیر آن بسیار کمتر از کوره های برقی توکار است و کمتر در معرض خرابی قرار می گیرد.

یک اجاق گازی توکار می تواند مرطوب بپزد، که باعث می شود غذا و کیک شما نرم و لطیف باشد، نه خشک.

معایب اجاق گاز توکار

توجه به ایمنی گاز در هنگام استفاده از این اجاق ها بسیار مهم است زیرا به دلیل تجمع گاز در اجاق گاز و جریان الکتریکی استفاده شده در اجاق گاز خطر بروز حوادث وجود دارد.

برخی نمی توانند دمای ثابتی را حفظ کنند و فرآیند پخت به طور یکنواخت انجام نمی شود

کنترل دمای داخل سخت تر است زیرا مشعل گاز به شعله بستگی دارد

اجاق گاز به اندازه اجاق گاز نمی تواند محیط را خشک کند

احتمال خاموش شدن شعله بسیار زیاد است

نکاتی که هنگام خرید Complete باید در نظر داشته باشید

یک شرکت تضمینی قابل اعتماد برای نگهداری مسئولانه از تعهدات مشخص شده

امتیاز انرژی استهلاک اجاق گاز مهم است

مقاومت حرارتی شیشه بسیار مهم است و شیشه اجاق گاز بسیار گران است و معمولا شامل گارانتی نمی شود

علاوه بر دقت ابعاد فر و نسبت آنها به ابعاد کابینت، باید به نوع استفاده و تعداد استفاده در روز نیز توجه کرد.

مواد آستر داخلی فر نقش مهمی در عملکرد و آماده سازی غذا دارد

مصرف انرژی و هزینه برق یکی از مهمترین مواردی است که مد نظر ماست، زیرا در کشور ما برق از گاز گرانتر است.

اهمیت کیفیت درب فر

عایق بدنه برای کاهش اتلاف انرژی

برندهای انواع اجاق گاز توکار

خالی

آریستو

مخلوط کردن

سیگما

لتو

عاشق

مایرباخ

برادری

بدون وقفه

این چیه ؟

داتیس

عطر

کشورهایی که اجاق گاز داخلی تولید می کنند

ایتالیا

آلمان

آمریکا

ژاپن

تام

ظرفیت فر توکار

25 لیتر

28 لیتر

40 لیتر

55 لیتر

65 لیتر

70 لیتی

انواع فر توکار برقی و گازی بر اساس سایز

60 سانتی متر میخ

فر 70 سانتی متر

فر 90 سانتی متر

فر 120 سانتی متر


.:: ::.
آهنگ جدید مرتضی پاشایی به نام «بهونه»
ن : asll12 ت : سه شنبه 23 آبان 1402 ز : 5:22 | +

متن آهنگ مرتضی پاشایی بهونه

آخرش این بهونه هات کار داده دست هردومون

فایده نداره هرچی من بهت میگم نرو بمون

تو که بری منم میرم خالی میمونه خونمون

راهی نمونده نازنین داری میری بی همسفر

بعد تو تنها میمونیم منو یه قلب در به در

هرکی بگه کجاست میگم زودی میاد رفته سفر

برو اما نگو جایی که دردی رو دلت بودم

نگو راحت شدی از من آخه من عاشقت بودم

خدا میدونه راهی نیست توهیچ جوری نمیمونی

برو

رفیق نیمه راه من سفر خوش من که جا موندمMusicdel | موزیکدل

ندیدی بغض چشمامو جلو روی تو نشکوندم

هنوزم من دوست دارم برو آره تو میتونی

برو

 https://musicdel.ir/single-tracks/295038/


.:: ::.
معنی کلمه stationery store به همراه چند مثال
ن : asll12 ت : جمعه 21 مهر 1402 ز : 7:14 | +

Stationery store به فارسی به معنای “فروشگاه لوازم التحریر” است. در زیر برای شما چند مثال با کلمه ی Stationery store برای شما آماده کرده ایم.

 

1. I need to buy some pens and notebooks, let’s go to the stationery store.

باید چند خودکار و دفترچه بخرم، بیایید به فروشگاه لوازم التحریر برویم.

2. The stationery store sells a variety of office supplies.

فروشگاه لوازم التحریر مجموعه‌ای از لوازم اداری را عرضه می‌کند.

3. She bought a pack of colored pencils from the stationery store.

او یک بسته مداد رنگی از فروشگاه لوازم التحریر خرید.

4. The stationery store offers printing and copying services.

فروشگاه لوازم التحریر خدمات چاپ و کپی را ارائه می‌دهد.

5. I always find what I need at the stationery store.

من همیشه در فروشگاه لوازم التحریر آنچه که نیاز دارم را پیدا می‌کنم.جوان ایرانی (irjavan.com)

6. The stationery store is located next to the bookstore.

فروشگاه لوازم التحریر در کنار کتابفروشی قرار دارد.

7. She went to the stationery store to buy a new calculator.

او به فروشگاه لوازم التحریر رفت تا یک ماشین حساب جدید بخرد.

8. The stationery store sells greeting cards for all occasions.

فروشگاه لوازم التحریر کارت‌های تبریک برای همه مناسبت‌ها را عرضه می‌کند.

9. He bought a set of highlighters from the stationery store.

او یک مجموعه نشان‌گذار از فروشگاه لوازم التحریر خرید.

10. The stationery store offers discounts for students.

فروشگاه لوازم التحریر تخفیفاتی برای دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.

 

https://irjavan.com/%d9%85%d8%b9%d9%86%db%8c-%da%a9%d9%84%d9%85%d9%87-stationery-store/


.:: ::.
آهنگ جدید محسن لرستانی به نام دلم گرفت از این همه دروغ و نیرنگ و ریا
ن : asll12 ت : شنبه 8 مهر 1402 ز : 5:34 | +

متن آهنگ دلم گرفت از این همه دروغ و نیرنگ و ریا محسن لرستانی

دلم گرفت، از این همه دروغ و نیرنگ و ریا دروغ و نیرنگ و ریا!♪!
از این همه، نامردیا!♪!
نفرت دارم من، ای خـــدا! نفرت دارم من، ای خـــدا!!♪!
نفرت، از این همه فریب!♪!

 

https://musicdel.ir/single-tracks/55145/


.:: ::.
من نمی خواهم این زمان زیادی را صرف خشونت خانگی کنم. در مورد شما چطور؟
ن : asll12 ت : پنج شنبه 26 مرداد 1402 ز : 13:29 | +

 

و اگر سوالی در این زمینه دارید، مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگو باشیم. در این نوع تکنیک درمانگر به زوجین کمک میکند تا با درک الگوهایی که زمینه را برای قطع ارتباطات فراهم کردهاند، به تغییر آنها بپردازند. خشونتهای خانگی خطرناک هستند و اگر بهموقع اقدامی برای آنها انجام نشود، ممکن است به فجایع تلخی منتهی شوند. بر پایه یکی از تحقیقات انجام شده در این زمینه، بحثی تحت عنوان «خشونتِ ادراکشده» مطرح شده است و آن زمانی است که علاوه بر ایجاد خشونت، فرد در درون خود احساس میکند که یک قربانی است. به احتمال زیاد این کار را در دفاع از خود یا در اثر ناراحتی عاطفی شدید انجام دادهاید، اما فرد آزارگر از آن برای تحت فشار قرار دادن شما استفاده کرده و عنوان میکند که شما هم پرخاشگر هستید. یکی از بهترین راههای مراقبت از ازدواج، دریافت کمک از زوج درمانگر با هدف پیشگیری از ایجاد اختلاف و یا حل مشکلات جاری است. البته گوشبهزنگ بودن، به خودیِ خود یک بیماری محسوب نمیشود، اما روشی رفتاری است که ممکن است بر اثر تروما یا یک مشکل سلامت روانیِ اصلی یا نهفته، ایجاد شده باشد.

هر حادثهی تروماتیک یا آسیبزا که سلامت یا امنیت شما را با تهدید روبرو سازد- مانند سوانح رانندگی یا بلایای طبیعی- میتواند به (PTSD) منجر شود. یافتنِ راه صحیح برای پرداختن به شرایط دشوار و پیچیدهای مانند خشونت خانگی، نه تنها آسان نیست، بلکه میتواند به ایجاد اثراتی ماندگار بر سلامت روان منجر شود؛ از جمله این اثرات میتوان به اختلالِ استرس پس از سانحه (PTSD) اشاره کرد. خشونت خانگی میتواند به (PTSD) و (C-PTSD) منجر شود و تاثیری ماندگار را به دنبال داشته باشد. آیا خشونت خانگی میتواند تجربهی اختلال (PTSD) را به دنبال داشته باشد؟ سن مرد نیز در بیشتر مطالعات رابطه ی معناداری با وقوع خشونت داشته است اما جهت این رابطه مشخص نیست. مصرف موادمخدر و الکل، داشتن باورهای غلطی چون برتر بودن مرد بر زن، پای بند به مسائل اخلاقی نبودن و عقاید مذهبی یا از قوانین برداشت های غلط داشتن. متغیر دیگر بررسی شده "تحصیلات" بوده است که در مورد زنان، بیشتر مطالعات رابطه معنادار و معکوسی بین تحصیلات زن (بخصوص تحصیلات دانشگاهی) و شدت خشونت خانگی را نشان داده اند، در مورد مردان هم رابطه ی معناداری بین تحصیلات مرد و خشونت خانگی نسبت به زن هست که با افزایش تحصیلات خشونت خانگی کم می شود.

داده های جمع آوری شده با استفاده از واریانس اندازه های مکرر تحلیل شد. تهدید یا استفاده واقعی از نیروی فیزیکی علیه کودک توسط یک فرد یا گروه که به صورت عملی به سلامت، حیات، رشد و عزت نفس کودک آسیب بزند یا احتمال ایجاد صدمات بعدی را افزایش دهد، تعریفی است که سازمان جهانی بهداشت از کودکآزاری ارائه میدهد. زنان خشونت دیده همچنین ممکن است علائم استرس بعد از سانحه از خود نشان دهند مثلاً بیقرار باشند یا آشفتگی در خواب داشته باشند. شما میتوانید ترجیحا به منزل پدری یا اقوام مورد اعتماد مراجعه کنید یا در صورت امکان از خشونتگر بخواهید که منزل را ترک کند. این واقع خشونت خانگی در میان افرادی واقع می­شود که بهسبب ارتباطات خونی، خانوادگی یا قانونی با یکدیگر روابط صمیمی و پیوندهای عمیق دارند. برای تداوم یک رابطه باید هم شما و هم همسرتان نقصهای یکدیگر را بپذیرید. باید توجه داشت که ترومای تکرارشونده میتواند به (PTSD) از نوعِ پیچیده (Complex PTSD) یا (C-PTSD) منجر شود. خشونت روانی می تواند طیف وسیعی از رفتارها را شامل شود به نوعی که وقتی که فردی همسرش را با الفاظ زشت، توهین کننده، تحقیر آمیز، آسیب زننده خطاب می کند یا اینکه افکار و عقاید طرف مقابل را نادیده می گیرد، به راحتی به تعهداتی که در زمان ازدواج داده پشت پا می زند و از انجام ندادن کارها احساس عذاب وجدان و یا احساس گناه ندارد.

داده ها از طریق پرسشنامه ای که پایایی و روایی آن در مطالعات قبل تایید شده بود؛ جمع آوری و میزان مواجهه با خشونت فیزیکی، روانی و جنسی ثبت گردید. برای تعیین میزان خشونت خانگی، نسبت زنان را به تعداد زنان خشونت­دیده یعنی کسانی که حداقل یک جواب مثبت به سؤالات خشونت یعنی روانی، فیزیکی، مالی و جنسی داده بودند به کل جمعیت مورد مطالعه محاسبه شد. در نظریهی کانن، جانداران نسبت به تهدیدات- از طریقِ مجموعهای از ترشحات در کلِ دستگاه عصبی سمپاتیک- پاسخ میدهند که این واکنش، دلیل اصلی عملِ ستیز (مقابله) یا گریز (فرار) آنها به حساب میآید. تروما میتواند شیوهی تعامل شما با نزدیکان یا دیگر افراد را تغییر دهد. لازم به ذکر است، همانطور که یک محرکِ تروما میتواند واکنشی شدید در پی داشته باشد، اما تجربهی حسیِ مشابه، ممکن است در افرادی که به (PTSD) مبتلا نیستند، بدونِ تاثیر باشد. رواندرمانی یک رویکرد درمانیِ تاثیرگذار برای بسیاری از مبتلایان به (PTSD) و (C-PTSD) است. مسأله خشونت های خانگی علیه زنان از جمله مسائل و مشکلاتی است که زندگی بسیاری از زنان را در طبقات و قشرهای مختلف اجتماعی به نوعی متأثر کرده است. آزارگر از کلمات و رفتارهای ترسناک و آزاردهنده برای کنترل شریک زندگی خود استفاده می کند.

برای مثال کار و درآمد داشتن، خوردن و نوشیدن، تامین مسکن و غیره برای تامین بقای انسان تامین می شود. برای مثال نگرانی مزمنی که در اختلال اضطراب فراگیر وجود دارد، اغلب منجر به تنش، تحریک پذیری و درگیری بین زوجین می شود. شما را از رفتن به محل کار یا مدرسه یا دیدن اعضای خانواده یا دوستان منع می کند . اگر قصد دارید بههمراه خشونتگر به رواندرمانگر مراجعه کنید یا اگر میخواهید از او جدا شوید، پیش از هر کاری باید یک جای امن برای ماندن در آن پیدا کنید. ارائه آموزش و تقویت مهارتهای زندگانی و تشکیل پرونده شخصیت در ایجاد و تاسیس خانههای امن و مراکز اورژانس اجتماعی از دیگر ابتکارات خوب این لایحه است. شما میتوانید با تماس با اورژانس اجتماعی از آنها کمک بخواهید، ولی به یاد داشته باشید که اورژانس اجتماعی حق مداخله در دعوا رو نداشته و زمانیکه فضای خانه امن شد، برای ارائه مشاوره به مکان زندگی شما مراجعه خواهد کرد.

شناخت کودکان و آگاهی از روحیات و نیازهای این گروه سنی به رفتار مناسب با آنها منجر میشود. اگر شما به هر طریقی در جریان وقوع خشونت علیه اطرافیانتان هستید، باید به آنها کمک کنید. در بخش اول به ارزیابی روشی، محتوایی و ساختاری تحقیقات پرداخته شده است و در بخش دوم، مهم ترین علل خشونت علیه زنان و راهکارهای پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفته است. اگر فکر میکنید که ممکن است همسرتان موبایل را از شما بگیرد، تمام شماره تلفنهای مهم را به خاطر بسپارید یا در جای مطمئنی بنویسید تا در صورت نیاز از تلفن عمومی تماس بگیرید. شریک جنسی خشونت طلب اصلا به خواسته و نیاز شما توجه نمی کند و فقط برایش مهم است که هر زمان که نیاز دارد شما برای او باشید و اگر مخالفتی از سوی شما باشد شما را مجبور به برقراری رابطه می کند. این مساله می تواند در زندگی زناشویی نیز اتفاق بیافتد مخصوصاً وقتی عدم رضایت برای عمل جنسی در یکی از زوجین وجود داشته باشد.

خشونت خانگی اغلب در درون خانه و بین افراد خانواده اتفاق میافتد. تاچه حد همسرتان توسط برادر یا خواهرش در دوران کودکی کتک­خورده است. افرادِ مبتلا به فوقدلواپسی یا گوشبهزنگی، به شکلی غیرمعمول نسبت به محیط و اطرافیانِ خود حساس هستند. کلیهی جانداران از جمله انسان، در پاسخ به ادراکاتِ خود نسبت به موقعیتهای خطرناک، حمله یا فرار، از خود چنین واکنشی نشان میدهند. هنگامی که با یک محرک روبرو میشوید، ممکن است یک واکنش فیزیکی مانند «واکنش مبهوت» یا «افزایش ضربان قلب» را تجربه کنید. همچنین «واکنش انجماد» یا «واکنش یخزدگی» یکی از چندین واکنش دفاعی به تروماست. Post-traumatic Stress Disorder یا اختلال استرس پس از سانحه، پیش از این تنها به جانبازان جنگی مربوط میشد، اما واقعیت این است که هر فردی میتواند به این وضعیت مبتلا شود. همچنین، در این لایحه، ایجاد «صندوق حمایت از زنان» در دادگستری برای حمایت از زنان آسیبدیده یا در معرض خطر پیش بینی شده است. نباید صبر کنید تا قربانی برای کمک گرفتن نزد شما بیاید، بهتر است که شما پیش قدم شده و سر صحبت را باز کنید. این واکنش، شامل یک انقباضِ عضلانی-نزولیِ سریع است که از سر تا زانو امتداد مییابد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بهترین روانشناس در تهران لطفا از صفحه ما بخواهید.


.:: ::.
آهنگ جدید محسن چاوشی به نام «بجنگ و تجربه کن شکست فاجعه نیست»
ن : asll12 ت : چهار شنبه 25 مرداد 1402 ز : 7:37 | +

متن آهنگ بجنگ و تجربه کن شکست فاجعه نیست محسن چاوشی

از رود جاری تر از کوه محکم تر
از سختی از فولاد حتی مسمم تر
ما زندگیمونو با عشق میسازیم
نه کم میاریمو نه رنگ میبازیم
دیروز رو باید دید فردا رو باید ساخت
من یاد میگیرم دنیا رو باید ساخت
از خواب پا میشم خورشید می تابه
بیدار میمونم دنیا اگه خوابه
کی گفته این دنیا جای منازعه نیست
بجنگ و تجربه کن شکست فاجعه نیست

https://musicdel.ir/single-tracks/169460/


.:: ::.
افزونه jQuery Image Lazy Load WP Image Load
ن : asll12 ت : چهار شنبه 4 مرداد 1402 ز : 11:56 | +


افزونه jQuery Image Lazy Load WP برای بارگذاری تصویر. این افزونه مفید در بین بسیاری از وب مسترها و صاحبان وب بسیار محبوب است. به همین دلیل ما این افزونه را برای شما وبلاگ می گذاریم و برخی از ویژگی های آن را برای شما توضیح می دهیم. با ما ادامه دهید. شاید.

این یکی از ابزارهای اساسی وردپرس است که برای بهینه سازی تصاویر و بهبود سرعت بارگذاری سایت شما بسیار مفید است.این افزونه وردپرس به شما کمک می کند تا تصاویر را پس از اسکرول بدون صرف زمان برای بارگذاری همه آنها بارگذاری کنید.تصاویر صفحه اول شما. با دانلود این افزونه و نصب آن بر روی دستگاه خود می توانید از امکانات آن استفاده کنید.

 

ادامه پست:  https://blogten.ir/jquery-image-lazy-load-wp/


.:: ::.
بیوگرافی فرزانه فصیحی دونده و همسرش + اینستاگرام
ن : asll12 ت : شنبه 24 تير 1402 ز : 8:19 | +

بیوگرافی فرزانه فصیحی دونده و همسرش + اینستاگرام و سوابق ورزشی و افتخارات ماجرای آشنایی با همسرش امیر حسین حسینی خبرنگار را به همراه ایدی اینستاگرام در ادامه در این بخش از مجله جوان ایرانی ببینید با ما همراه باشید.

بیوگرافی فرزانه فصیحی دونده و همسرش
فرزانه فصیحی متولد 13 دیماه 1371 در اصفهان است . او در یک خانواده ورزشکار به دنیا آمده است و تنها یک برادر دارد . او اکنون عضو تیم ملی دو و میدانی زنان ایران است

بیوگرافی فرزانه فصیحی و همسرش

فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بدنی از دانشگاه اصفهان می باشد، با حمایت خانواده ورزشی به سطح اول دو و میدانی رسید و به دختر تندباد ایران معروف شد

زندگی شخصی
پدرش والیبالیست و تنها برادرش مربی شطرنج است، مادر هم مشوق و حامی آنهاست، به همین دلیل از همان کودکی ورزش در خانواده آنها حرفه ای جریان داشت

فرزانه فصیحی چگونه دونده شد؟
فرزانه فصیحی ورزش را به صورت جدی از 5 سالگی و از ژیمناستیک شروع کرده است

وقتی 12 ساله بود قهرمان کشور شد و چند سال پس از آن و به دنبال تشویق معلم ورزش مدرسه در مسابقات دو شرکت کرده و رکورد دو و میدانی دختران را در میان مدارس شکست و دو مدال طلای آن مسابقات را از آن خود کرد .

بیوگرافی فرزانه فصیحی دونده

پس از آن و به اختلاف یکسال رشته دو و میدانی را به صورت کاملا حرفه ای دنبال کرد

رکورد شکنی فرزانه فصیحی
وی رکورددار دو سرعت بانوان ایران توانست در مسابقات استانبول ترکیه با ثبت یک رکورد جدید مقام اول این مسابقات را کسب کند

فصیحی توانست در این مسابقات در ماده ۶۰ متر داخل سالن با ثبت زمان 7.25 صدم ثانیه علاوه بر جابجایی رکورد ایران مقام اول مسابقات را کسب کند،او پیش از این با شرکت در مسابقات صربستان توانسته بود با ثبت رکورد 7.29 ثانیه جواز حضور خود در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان را کسب کند

ببینید: بیوگرافی سارا بهمنیار کاراته کار

بیوگرافی فرزانه فصیحی دونده

ازدواج و همسر
وی مهرماه سال ۹۸ ازدواج کرد و هم اکنون متاهل است . همسر فرزانه فصـیحی خبرنگار است .ماجرای آشنایی این دو از یک مصاحبه آغاز شد و پس از آن باب آشنایی و در نهایت منجر به ازدواج شد.
همسر فرزانه فصیحی یک خبرنگار حوزه ورزشی است .

 

بیوگرافی فرزانه فصیحی دونده و همسرش


.:: ::.
آهنگ جدید روزبه نعمت الهی به نام «اشکمو گم کنمو هی بگم از خنده برات»
ن : asll12 ت : شنبه 10 تير 1402 ز : 8:30 | +

متن آهنگ اشکمو گم کنمو هی بگم از خنده برات روزبه نعمت الهی

 

اشکمو گم کنمو هی بگم از خنده برات دردمو غرق کنم تو شب دریای چشات!♫!

 https://musicdel.ir/single-tracks/105430/


.:: ::.
آهنگ جدید محسن چاوشی به نام «از آب یاد مبهمی دارم»
ن : asll12 ت : شنبه 30 ارديبهشت 1402 ز : 7:20 | +

متن آهنگ از آب یاد مبهمی دارم محسن چاوشی

 

وقتی که شب حکم شبیخون داد
صحرا پر از خون کبوتر شد
توی چشام دریای بارون و
توی گلوم بارون خنجر شد
از آب یاد مبهمی دارم
چون تشنه ام سیراب میمیرم
از مردم بزدل دلم خونه
از کوفه دلگیر دلگیرم
ای کاش پیش خواهرم بودم
تا باز مرهم رو پرم میذاشت
دستی بریده دست مظلومی
گل روی قبر مادرم میذاشت
ای کاش پیش خواهرم بودم
تا باز مرهم رو پرم میذاشت
دستی بریده دست مظلومی
گل روی قبر مادرم میذاشت
ایمان من بی وقفه رنجم داد
آزاده بودم پس جفا دیدم
مکر و دورنگی ظلم و بدقولی
از اهل دنیا کی وفا دیدم
دنیای بی ارزش چه میدونه
کی غصه داره کی دلش خونه
این درده که غمگین تر از درده
این خونه که قرمزتر از خونه
حس میکنم از دور از نزدیک
عطر حرم عطر شهیدا رو
بیزارم از این خیل ابن الوقت
پس میزنم ابن الیزیدا رو

 

آهنگ جدید محسن چاوشی به نام «از آب یاد مبهمی دارم»


.:: ::.
متن لالایی کودکانه: قصه و ترانه های شاد و جدید
ن : asll12 ت : دو شنبه 21 فروردين 1402 ز : 6:40 | +

لالایی کودکانه یکی از نغمه‌های جذاب و شنیدنی از سمت والدین و یا خواهر و برادر ماست که حتما یکبار آن را در کودکی تجربه کرده‌ایم. در این راستا می‌خواهیم در این مقاله بیشتر راجع به لالایی‌ کودکانه، قصه و ترانه شاد برای این گروه سنی بپردازیم و نمونه‌های مختلفی از آن را برای شما بیان کنیم.

متن لالایی کودکانه
لالایی کودکانه چیست؟ تقریبا همه کسانی که کودکی خود را با والدینشان گذرانده‌اند، تجربه لالایی خواندن در گوش آنها انجام شده است که در این خصوص باید گفت لالایی در واقع یک آهنگ آرامش بخش است که می‌تواند از طرف پدر، مادر، برادر، خواهر و یا هرکس دیگری برای یک کودک و نوزاد خوانده شود. در واقع این لالایی یک نوع زمزمه آرامش بخش است که می‌تواند کودک شما را آرام کرده و او را به خواب ببرد. همانطور که از نام آن نیز پیداست، لالایی به معنای لالا کردن است و در زبان‌های مختلفی مانند انگلیسی، آلمانی، سوئیسی واژه‌های مشابهی با آن از جمله لالاره، لالابای، لولا وجود دارد.

در واقع نمی‌توان گفت لالایی برای هرفردی یک سبک خاص دارد. از آنجایی که این نغمه نیازی به محتوای خاص برای نوزاد ندارد، خواننده می‌تواند آن را از روی مهر و عشقی که به فرزندش دارد، بسراید. لالایی در طول زمان با فرهنگ‌ها، داستان‌ها، اسطوره‌ها و وقایع تاریخی درآمیخته است و محتواهای گوناگونی برای آن می‌تواند یافت که در کشورهای مختلف، به گونه‌ای متفاوت خواهد بود. چند نمونه از متون لالایی کودکانه را در ادامه با هم مرور می‌کنیم:

در اولین مورد به یک نوع لالایی می‌پردازیم که در گویش آذربایجانی بیان می‌شود و در آن فرزند به مشابه طبیعت است. این نوع متن لالایی کودکانه به خوبی می‌تواند نشان‌دهنده زندگی روستایی مردم اصیل این منطقه باشد که شکل عاطفی و هنری به خود گرفته است:
داغلارین لالاسینا

برای لاله های کوهستان

گوزلرین قاراسینا

برای سیاهی چشم ها

آنالارقربان اولسون

مادران قربان شوند

ئوز کورپه بالاسینا

برای کودک کوچک شان

مورد دیگر لالایی کودکانه زیر است که در وضعیت تنهایی مادر خانواده سروده شده است و به لالایی گل ناز نامگذاری شده است:
لالالالا گل نازی بابات رفته به سربازی

لالالالا گل نعنا بابات رفته شدم تنها

لالالالا گل پسته بابات رفته کمر بسته

لالالالا گل خاشخاش بابات رفته خدا همراش

لالالالا گل پسته بابات بار سفر بستهجوان ایرانی (irjavan.com)

لالالالا گل کیشمیش بابات رفته مکن تشویش

 

متن لالایی مذهبی
همانطور که گفتیم، لالایی سروده‌ای است که سبک خاصی ندارد و برگرفته از اندیشه‌ها، باورها، تاریخ، اساطیر و داستان‌ها و وضعیت اجتماعی و عوامل دیگر است. از این رو طبیعی است که مذهب و شعایر آن نیز از ذهن مادران برای فرزندانشان نقل شود. در این خصوص می‌توان به متون لالایی زیر اشاره نمود که عبارتند از:

نمونه اول:
لالا لالا گل مادر

خدا باشد تو را یاور

لالا لالا گل نازم

تو هستی بال پروازم

خدای مهربان داری

رفیقت وقت تنهایی

خدای قمری و بلبل

خدای سوسن و سنبل

خدای بوسه مادر

خدای خنده خواهر

خدای یار بی یاران

خدای دست بی دستان

خداوند زمینی ها

خدای آسمانی ها

نمونه دوم:
لالا لالا گل زیبا

عزیزم نو گل مامان

لالا لالا گل صحرا

به یاد حضرت زهرا

به یاد دخت پیغمبر

به یاد همسر حیدر

به یاد مادر عالم

نداری ای گل من غم

به یاد غنچه طاها

به یاد محسن زهرا

به یاد مونس بابا

به یاد زینب کبری

نمونه سوم:
لالا لالا گل نرگس

بدون مهر تو هرگز

گل روز و گل شامم

گل بیداری و خوابم

تو بابای یتیمانی

تو آقای غریبانی

امام بی کسان هستی

تو خورشید نهان هستی

گل زیبای نیلوفر

ز هر چه گل تویی بهتر

لالا لالا گل مادر

بخواب با یاد آن سرور

بخواب با آیه قرآن

به یاد رهبر خوبان

به خوابت نور جان بینی

رخ صاحب زمان بینی

پس از آن عیدمان بینی

رهایی جهان بینی

نمونه چهارم:
لالا لالا گل مادر

به یاد روی پیغمبر

همان آقای خوبیها

همان مولای پاکیها

همو که داده ما را جان

به نور آیه قرآن

لالا لالا گل مادر

امام تو علی حیدر

علی بابای بی بابا

علی مولای هر تنها

علی عشق و علی ایمان

علی نقاشی قرآن

علی والا،علی مولا

علی شاه و علی آقا

علی آن یار پیغمبر

علی آن ساقی کوثر

بگو من غصه نادارم

چو باشد مرتضی یارم

میان هر گرفتاری

تو داری یاور و یاری

 

لالایی کودکانه قدیمی
فرقی ندارد شما به عنوان کاربری که این مقاله را می‌خوانید، چند ساله هستید؟ حتما نغمه‌ها و یا لالایی های کودکانه‌ای را از دوران کودکی و قدیمی به یاد دارید. در این قسمت برخی از این موارد را با هم مرور می‌کنیم که به شرح زیر می‌باشد:

نمونه اول: لالایی گل زیره
لالا لالا گل زیره، بابات رفته نبات گیره

لالا لالا لالا لالا لا لایی،

لالا لالا گلم باشی، تو آروم به دلم باشی

نشینی در کناره من، نمیر ای دل، یارم باشی،

لالا لالا لایی لالا لایی لا لا لا

الا لالا گل سمبل، جهان شد پر بلبل،

بیا و رو، روی صحرا، برای هم بچینیم گل،

لالا لایی لالا لایی، لا لا لا

لالا لالا گل لاله، درخت سیب یکساله،

لالا لالا گل سوسن، سرت بر دور لب کوسن

لبت کوسن، که بو داره، که با گل بلبل، تو بو داره

لالا لایی، لالا لایی، لا لا لا

نمونه دوم: لالایی گل زیره (2)
لالا لالا، گل زیره، دلم پیشت دلت گیره

لالا لالا، گل سنجد، بریم با هم گوشه‌‌ی دل

لالا لالا، گل سمبل، غزل خونت شم، همچون بلبل

لالا لالا، گل سوسن، لبم بوسی، لبت بوسم

لالا لالا، گل لاله، تو خود می، من پیاله

لالا لالا، گل پرپر، نبینی غم، نبینی درد

لالا لالا، گل بیتاب، هرجا هستی، خدا همرات

نمونه سوم: لالایی گنجشک لالا، مهتاب لالا
گنجشک لالا، سنجاب لالا، آمد دوباره، مهتاب لالا

لالا لالایی، لالا لالایی، لالا لالایی، لالا لالایی

لالا لالایی، لالا لالایی، لالا لالایی، لالا لالایی

گل زود خوابید، مثل همیشه، قورباغه ساکت، خوابیده بیشه

گل زود خوابید، مثل همیشه، قورباغه ساکت، خوابیده بیشه

لالا لالایی، لالا لالایی، لالا لالایی، لالا لالایی

لالا لالایی، لالا لالایی، لالا لالایی، لالا لالایی

جنگلا لالا، برکه‌ها لالا، شب برهمه خوش، تا صبح فردا، شب برهمه خوش، تا صبح فردا

لالا لالایی، لالا لالایی، لالا لالایی، لالا لالایی

لالا لالایی، لالا لالایی، لالا لالایی، لالا لالایی

لالا لالایی، لالا لالایی، لالا لالایی، لالا لالایی

لالا لالایی، لالا لالایی، لالا لالایی، لالا لالایی

نمونه چهارم: لالایی گل‌ها
لالا لالا گل مریم، فدای تو میشم هردم

لالا لالا گل نازم، خودم رو من فدات سازم

لالا لالا گل یاسم، تموم عمر به پات وایسم

لالا لالا گل مینا، به عشق توست چشام زیبا

لالا لالا گل شب، بو تویی خوشرنگ تویی خوشبو

لالا لالا گل پونه، بابات میاد زودی خونه

لالا لالا گل لادن، همه خوبی به تو دادن

لالا لالا گل نعنا، فدای اون قد رعنا

لالا لالا، گل لاله، دوست داریم من و خاله

لالا لالا گل چایی، دوست داریم من و دایی

لالا لالا گل زیره، چرا خوابت نمی‌گیره

لالا لالا گل خشخاش، بابات رفته خدا همراش

بابات رفته سوی کرمون، تویی در مرا درمون

لالا لالا گل فندق، جهازت هست توی صندوق

لالا لالا گل سرخم، مبادا تو بشی سرخم

لالا لالا گل سنبل، عزیز من تویی چون گل

لالا لالا گلم هستی، عزیز این دلم هستی

 

لالایی کودکانه با زبان فارسی
در قسمت اول مقاله با مفهوم لالایی کودکانه بیشتر آشنا شدیم و راجع به آن صحبت کردیم. حال در این قسمت می‌خواهیم به لالایی‌هایی با زبان فارسی بپردازیم. لالایی در هرفرهنگی از دو قسمت تشکیل شده است که شامل آهنگ و شعر است. آهنگ آن برای کودکان است و شعری که توسط مادر سراییده می‌شود و می‌تواند برآمده از خاطرات، تجربیات و وضعیت آنها باشد. در زبان فارسی هم همانند دیگر زبان‌ها، لالایی متداول و از آثار کهن ایرانی است.

قبل از اینکه به لالایی‌های کودکانه با زبان فارسی بپردازیم، می‌توان در مورد مضمون این نوع لالایی‌ها به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

تشبیهات
قربان و صدقه رفتن کودک
مسائل و وضعیت اجتماعی
آرزو
باورهای مذهبی و اسلامی
بیماری و …
چند نمونه از لالایی‌های کودکانه فارسی را با هم مرور می‌کنیم:

نمونه اول: لالایی که در آن مادر آرزوی سلامتی فرزندش را دارد
لالالالا که لالات می کنم

من نگا بر قد و بالات می کنم من

لالالالا که لالات بی بلا باد

نگهدار شب و روزت خدا باد !

نمونه دوم: لالایی مذهبی
لالاییت می کنم خوابت نمیاد

بزرگت کردم و یادت نمیاد

بزرگت کردم و تا زنده باشی

غلام حضرت معصومه باشی

نمونه سوم: آرزوی بزرگی، سلامتی و خرد برای کودک:
لالالالا عزیز ترمه پوشم

کجا بردی کلید عقل و هوشم

لالالالا که لالات

خودت ملا، قلمدونت طلا باد !

لالالالا عزیز الله

قلم دس گیر،برو ملا بخوون جزو کلام الله

نمونه چهارم: لالایی که در متن آن برای ثمردهی کودک سروده شده است:
لای لای دییم یاتونجه

گؤ زلرم آی باتونچه

( لالایی می‌گویم تا که بخوابی، آن را همچنان ادامه می‌دهم تا ماه برود)

سانه رم الدوز لری

سن حاصله یتوننچه

(ستاره‌ها را تا زمانی که بزرگ و مثمر شوی می‌شمارم)

نمونه پنجم: نمونه لالایی که در آن مادر احساس تنهایی و بی‌کسی را با داشتن فرزند ندارد:
الا لا لا تو را دارم

چرا از بی کسی نالم ؟

الا لالا زر در گوش

ببر بازار مرا بفروش

به یک من آرد و سی سیر گوش (گوشت)

لالالالا گل آلاله رنگم

لالالالا رفیق روز تنگم

لالالالا کنم، خووت کنم

مو علی بووم و بیارت کنم مو

 

لالایی کودکانه شاد
ممکن است شما هم از خود پرسیده باشید که لالایی چه تاثیری بر کودکان می‌تواند داشته باشد؟ در این خصوص قبل از اینکه به سراغ سایر بخش‌های لالایی این قسمت برویم، لازم است متذکر شویم که لالایی کودکانه می‌تواند با بیان کلماتی که آرام و ملایم هستند، مغز و ذهن کودکان را آرام کنند و از این رو می‌تواند در خواب رفتن بهتر آنها کمک کند. در واقع کودکان قابلیت این را دارند که موسیقی را تشخیص داده و آن را تکرار و خود را با آن هماهنگ کنند.

شما می‌توانید به عنوان والدین یا برادر و خواهر نوزاد، با بیان لالایی‌های زیبا و آرام برای کودک، به او آرامش را هدیه کنید. یکی دیگر از جنبه‌های مهمی که برای لالایی کودکانه باید درنظر داشته باشید، آن است که می‌تواند همانند آغوش مادر و تغذیه از شیر او، حس امنیت و اعتماد بنفس را برایش فراهم کند. از آنجایی که جنین مدت‌ها در رحم مادر بوده است، او بیشتر با نوای مادر هماهنگ است و از این رو بیشتر ارتباط برقرار می‌کند. آواز و موسیقی می‌تواند کودکان را از نظر مهارت‌ها و درک هوشی نیز بالاتر ببرد. در ادامه برخی از نمونه‌های لالایی شاد کودکانه را بیان کنیم:

نمونه اول: لالا لالایی لالا موقع خوابه
لای لالایی گل لالا، مهتاب اومده بالا، موقع خوابه حالا

لای لالایی گل نینی، خوابای خوب ببینی، روی ابرا بشینی

لالالی لام لالالی لام، لالا لالا لای، لالا لالا لای، لالا لالا لای

مامانه خوبه، پیشت میمونه، قصه میخونه، دونه به دونه، دونه به دونه

لای لالایی گل لالا، مهتاب اومده بالا، موقع خوابه حالا

لای لالایی گل نینی، خوابای خوب ببینی، روی ابرا بشینی

لالالی لام لالالی لام، لالا لالا لای، لالا لالا لای، لالا لالا لای

مامانه خوبه، پیشت میمونه، قصه می‌خونه، دونه به دونه، دونه به دونه

لای لای لالای لالای لای لای لالای لالای، لای لای لالای لالای لای لای لالای لالای

نمونه دوم: لالایی برادر کوچولو
برادر کوچولو، تو گهوارش خوابیده، لباش داره میخنده، یعنی چه خوابی دیده، لباش داره میخنده، یعنی چه خوابی دیده

وقتی مامان کار داره، من پیش اون میمونم، کنار رختخوابش، قصه براش میخونم

قصه آب و ماهی، قصه موج و دریا، قصه برف و جنگل، قصه باغ رویا

گاهی به شکل خرگوش، گاهی براش موش میشم، وقتی مامان نباشه، مامان کوچولوش میشم، مامان کوچولوش میشم

نمونه سوم: لالایی لالایی لالا جنگل
لالایی، لالاییی، لالایی، لالااایی، لالایی، لالایی، لالایی، لالایییی

لالا جنگل، لالا برکه، لالا نیلوفر آبی، لالا ماه سپید شب، شب زیبای مهتابی

لالا خرسه سفید من، ببند چشماتو که دیره، لالا قورباغه سبزم که خونت توی آبگیره

لالا خرگوشه تو لونه، لالایی لالایی، لالا ماهی رودخونه، لالایی لالایی،

آقا شیره چشاشو بست، لالا جنگل چه آرومه

ببین سنجاب خوابیده، پیش چشماش پراز خوابه، نگا چشمای پروانه، برای خواب بی‌تابه

هاپو تو لونشون خوابه، شبو دیده، لالا کرده، جوجوی زرد و نازنازی، تو خواب، اخماشو وا کرده

لالایی کودکانه انگلیسی
فرقی نمی‌کند شما چه فرهنگ و زبانی دارد، غالب افراد در سراسر جهان به گویش‌ها و زبان‌های مختلف قادر به صحبت به زبان انگلیسی هستند. از جمله لالایی‌هایی که در زبان انگلیسی بیان شده است می‌توان گفت:

Rock-a-Bye Baby: عقیده براین است که قدمت این نوع لالایی به قرن 18 در انگلستان یا آمریکا می‌رسد. لالایی به شرح زیر است:
Rock-a-bye baby

On the tree tops,

When the wind blows

The cradle will rock.

When the bough breaks

The cradle will fall,

And down will come baby

Cradle and all.

معنی:

راک خداحافظ عزیزم

بر بالای درختان،

وقتی باد می‌وزد

گهواره تکان خواهد خورد

وقتی شاخه می‌شکند

گهواره سقوط خواهد کرد،

گهواره بچه و همه چیز

و پایین خواهد آمد.

نمونه دوم: یکی دیگر از نمونه لالایی‌هایی که می‌تواند آموزنده و صلح آمیز باشد، لالایی زیر است که اثر جان لنون می‌باشد.
Now it’s time to say good night,

Good night, sleep tight.

Now the sun turns out his light,

Good night, sleep tight.

Dream sweet dreams for me,

Dream sweet dreams for you.

Close your eyes and I’ll close mine,

Good night, sleep tight.

Now the moon begins to shine,

Good night, sleep tight.

Dream sweet dreams for me,

Dream sweet dreams for you.

Close your eyes and I’ll close mine,

Good night, sleep tight.

Now the sun turns out his light,

Good night, sleep tight.

Dream sweet dreams for me,

Dream sweet dreams for you.

Good night,

Good night, everybody,

Everybody, everywhere,

Good night.

 

ترجمه:

اکنون وقت آن است که شب بخیر بگوییم، شب بخیر خوب بخوابی. اکنون خورشید نور خود را خاموش می‌کند، شب بخیر خوب بخوابی. برای من رویاهای شیرین ببینی، رویاهای شیرین برای خودت ببینی. چشماتو ببند و من چشمامو میبندم. شب بخیر خوب بخوابی.

حالا ماه شروع به درخشیدن می‌کند، شب بخیر خوب بخوابی. برای من رویاهای شیرین ببینی، رویاهای شیرین برای خودت ببنی. چشماتو ببند و من چشمامو میبندم. شب بخیر خوب بخوابی.

اکنون خورشید نور خود را خاموش می‌کند، شب بخیر خوب بخوابی.برای من رویاهای شیرین ببینی، رویاهای شیرین برای خودت ببینی. شب بخیر، شب همگی بخی، همه، همه جا، شب بخیر.

 

قصه کودکانه شب
در کنار لالایی، یکی دیگر از چیزهایی که می‌تواند به خواب رفتن و خسته کردن او کمک کند، قصه است. اگر کودک شما خوابش نمی‌برد، شما می‌توانید از قصه گویی استفاده کنید و با استفاده از یک لحن نرم و آرام، داستانی را تا زمانی که خوابش ببرد تعریف نمایید. از جمله خواص و فوایدی که قصه گویی در کنار لالایی کودکانه می‌تواند داشته باشد می‌توان به آموختن اخلاقیات، افزایش مهارت کلامی، افزایش مهارت شنیداری، گسترش محدوده فکری کودک، آرامش بیشتر و … اشاره نمود.

قصه کودکانه جدید
اگر شما هم اکنون والدین هستید، حتما یادتان است که در قدیم، کتابچه‌های رنگ‌آمیزی و زیبایی وجود داشت که حاوی قصه‌های بسیاری بود. اکنون این قصه‌ها با گسترش فضای مجازی می‌تواند در سبک‌ها و قالب‌های مختلفی مانند pdf و یا فایل صوتی نیز ارائه شود.

از جمله جدیدترین قصه‌های کودکانه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

قصه کارتونی کوزه سحر آمیز
قصه کارتونی پریان گل‌ها
داستان کودکانه راجع به اینکه چطوری مراقب باشیم مریض نشیم
قصه صوتی کودکانه باکستر و دنی در مقابل قلدری می‌ایستد
قصه کارتونی شاهزاده و گدا
و …
قصه های کودکانه برای خواب
چندین مورد از قصه‌هایی که بتوانند در کنار لالایی کودکانه، فرزند شما را به خواب ببرند وجود دارد که در این راستا می‌خواهیم به 2 نمونه زیر بپردازیم:

قصه کوتاه میمون بی ادب: یکی بود، یکی نبود، درون یک جنگل زیبا و وسیع، گروهی میمون زندگی خوش و خرمی داشتند. یکی از این میمون‌ها که کوچک و قهوه‌ای بود، همواره به دیگران می‌خندید و به آنها می‌گفت که چه دم دراز و پشمالویی دارند. با اینکه مادرش او را بسیار نصیحت می‌نمود اما این کاری از پیش نمی‌برد تا اینکه در یک لحظه، شاخه‌ای از درخت بشکست و این میمون قهوه‌ای بر روزی زمین خورد. وقتی او را به دکتر بردند، پزشک گفت باید شیر نارگیل بخوری و استراحت کنی. در این حال دید که همان میمون‌ها برایش شیر نارگیل آوردند. وقتی او این کار دیگر میمون‌ها را دید، به نکته مهمی پی برد و آن این بود که ظاهر ملاک قضاوت افراد نیست بلکه داشتن قلبی صاف و مهربانی هر کس را ارزشمند می‌کند.
قصه فیل و دوستان: یکی بود یکی نبود، در روزگاری یک فیل راهی جنگل شد تا بتواند از میان موجودات آنجا دوستی بیابد. اولین حیوانی که پیدا کرد، میمونی بود و از او خواست تا دوستش شود. اما میمون گفت من دوستی می‌خواهم که مثل من به شاخه‌ها بپرد و بازی کند. بعد از آن رفت تا به یک خرگوش رسید. از خرگوش هم همین سوال را کرد اما او گفت من دوستی می‌خواهم که مانند من از راه‌های زیر زمینی بتونه عبور کنه. حیوان بعدی قورباغه بود اما او هم گفت من دوستی می‌خواهم که بالا پایین بپرد اما تو بزرگی و نمی‌تونی. وقتی فیل دید کسی با او دوست نمی‌شود، با ناامیدی به خانه برگشت.

 

ترانه های شاد کودکانه
شما می‌توانید از آهنگ‌های شاد و مختلفی برای برگزاری جشن، برای مهد کودک و موارد دیگر استفاده کنید. در انتها اگر بخواهیم چند نمونه از ترانه‌های شاد کودکانه را در کنار لالایی کودکانه به شما معرفی کنیم، می‌توان گفت:

آهنگ کودکانه بابا آمد
آهنگ کودکانه برف‌های ریزه میزه
آهنگ کودکانه خوشحال و شاد و خندانم
آهنگ کودکانه راه مدرسه
آهنگ کودکانه حاجی فیروز
آهنگ کودکانه بهار
آهنگ کودکانه بچه‌های خوب
آهنگ شاد و کودکانه بازم زمستون اومده
آهنگ شاد دندون سفید

متن لالایی کودکانه: قصه و ترانه های شاد و جدید


.:: ::.
آهنگ جدید محمدرضا شجریان به نام «ساز قصه گو»
ن : asll12 ت : یک شنبه 14 اسفند 1401 ز : 9:49 | +

متن آهنگ ساز قصه گو محمدرضا شجریان

 

تا دور چشم مَست او جای مِی از نای سَبو
خون کرده در پیمانه ها
بشنو زِ ساز قصّه گو سوز دل من مـو به مـو
در پَرده ی افسانه ها
بشنو ناله درد کَز دل خیزد
شاید زین ناله خونین اشکت بر رُخ ریزد
خدایــا کی این شام غَم را سحر از پِی در نیایــد؟؟
چه سازم صبوری ما را ظَفر از پِی بر نیاید
تا کی ناله؟ تا کی مویه؟ برخیــز اِی رَهنشین
گامی از کُفـر و دین نه فَراتـــر
برخیز با خیل مستان چو مِی خاموش و جوشان
بنشین با مِی پرستـان به دور از خود فروشـان
مَگر از زندگانی مراد دلستانی؟
مراد دلستانی مَگر از زندگانی
که گردون به افسون چو بستیزد
نَهد از جام جم افسانه ای در روزگاران
بیا خودکامگی از سَر بِنه چون جام مِی در بَزم یاران
در ده ساقی زان مِی جامــی
تا برگیرد از من خودکامــی

https://musicdel.ir/single-tracks/179396/


.:: ::.
مجیدی و گل‌محمدی این بازیکنان را می‌خواهند
ن : asll12 ت : چهار شنبه 15 دی 1400 ز : 14:51 | +

خبرورزشی نوشت:یکی از اهداف مهم یحیی گل محمدی در نقل و انتقالات نیم فصل جذب یک هافبک راست خوب است.

خیال گل محمدی در جناح چپ با وجود بازیکنانی چون وحید امیری و مهدی ترابی کاملاً راحت است اما او در جناح راست  نفراتی چون سیامک نعمتی و احسان پهلوان را آزمایش می‌کند و همچنان نیم‌نگاهی به جذب یک هافبک راست دارد.

یحیی قبلا تلاش کرده بود دانیال اسماعیلی فر را پرسپولیسی کند که این بازیکن به سپاهان رفت و چون با این باشگاه اصفهانی قرارداد دارد، بعید است به این زودی ها پرسپولیسی می شود. فرهاد مجیدی هم در نقل و انتقالات به دنبال جذب یک مدافع راست تخصصی است او ابتدای فصل صالح حردانی مدافع راست فولاد را می خواست که اهوازی ها بعد از آن که زبیر نیک نفس و عارف آقاسی را به استقلال دادند، از فروش حردانی به این تیم پشیمان شدند.

 در همین راستا شایعه معاوضه صالح حردانی با رشیدمظاهری هم مطرح شده که باید منتظر بمانیم و ببینیم این جابجایی انجام می‌شود یا نه؟


.:: ::.
تصاویر آخرالزمانی که انتظارش را ندارید | چرا آدام مک‌کی به بالا نگاه نکن را این‌طور تمام می‌کند؟
ن : asll12 ت : چهار شنبه 15 دی 1400 ز : 14:49 | +

ابتدای فیلم «به بالا نگاه نکن» (Don’t Look Up) آدام مک‌کی، کیت دیبیاسکی (جنیفر لارنس)، دانشجوی دانش‌آموخته نجوم دانشگاه میشیگان دنباله‌دار جدیدی کشف می‌کند. او و استادش دکتر رندال میندی (لئوناردو دی‌کاپریو)، متوجه می‌شوند این دنباله‌دار مستقیم سمت زمین می‌آید و ۶ ماه دیگر حیات انسان‌ها روی زمین به کلی نابود خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، در جریان کشف این دنباله‌دار که منجر به نابودی انسان‌ها می‌شود، کیت، رندال و دکتر تدی اوگلتورپ (راب مورگان)، از دفتر هماهنگی دفاع سیاره‌ای، سعی می‌کنند مسئولان را برای مقابله با این خطر قطعی، متقاعد کنند. مریل استریپ در نقش جینی اورلئان و مارک رایلنس در نقش ایشرول، غول فناوری میلیاردر، باید برای نجات سیاره کاری کنند و اگر همه با هم متحد شوند، خطر به احتمال زیاد به کلی از سر ساکنان این سیاره دفع خواهد شد.

 احتمالا می‌توانید حدس بزنید که فیلم چگونه به پایان می‌رسد - زمین نابود می‌شود. ایشرول، رئیس‌جمهور را متقاعد می‌کند که منتظر بماند تا دنباله‌دار به زمین نزدیک شود تا شرکت او، بش (BASH)، بتواند پهپادهایی برای منفجر کردن آن به قطعات بی‌خطر به فضا بفرستد. البته، نقشه او کار نمی‌کند - و اوه! خداحافظ دنیا.

مک‌کی، نویسنده و کارگردان این فیلم نتفلیکس، می‌خواست فیلمی درباره آخرالزمان قریب‌الوقوع بر اثر تغییرات آب‌وهوایی بسازد؛ همان‌طور که او در مصاحبه اخیرش با ورایتی مطرح می‌کند، می‌خواست یک کمدی جامع و کامل بسازد. این طرح مک‌کی، قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ در سراسر جهان بود، چیزی که باعث ایجاد موج‌های جدید و وحشتناک ضد علم شد. مک‌کی می‌گوید: «ایده این بود که فیلم ترکیبی از کمدی پوچ‌گرایانه و مقداری واقعیت باشد؛ می‌توانید ترکیب این دو را در نظر بگیرید؟»

 فیلم به سمت پایان دنیا و مرگ کیت، رندال و تدی پیش می‌رود. در طول مسیر، «به بالا نگاه نکن» زندگی مدرن، رسانه‌ها، سیاست و فرهنگ شهرت و سلبریتی‌ها را به سخره می‌گیرد.

به عبارت دیگر، «به بالا نگاه نکن» کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. برای تحقق این اهداف، مک‌کی می‌خواست «پایان خوش تضمینی» را که تماشاگران سینما به آن عادت کرده‌اند، از بین ببرد و «آن  ساختار سه‌پرده‌ای سنتی هالیوود را که به خوبی می‌شناسیم، بشکند.»

وقتی رندال میندی (لئوناردو دی‌کاپریو) به یک چهره مشهور بین‌المللی و کارشناس اصلی رسانه‌ها در رابطه با ستاره دنباله‌دار تبدیل می‌شود، راه خودش را گم و در نهایت همسرش (ملانی لینسکی) و فرزندانشان را رها می‌کند. اما وقتی می‌فهمد پروژه اشرول برای خرد کردن ستاره دنباله‌دار، سودجویی محض و فاقد بنیان علمی لازم است، همراه کیت (جنیفر لارنس) و نامزدش یول (تیموتی شالامه) به خانه برمی‌گردد. تدی نیز برای شام به آن‌ها ملحق می‌شود و پایان فیلم، از میز شام صمیمانه خانوادگی تدی به اتاق فرمان ماموریت فاجعه‌آمیز بش می‌رویم و برمی‌گردیم؛ ماموریتی که در نهایت زمین را نابود می‌کند.

ایشرول و اورلئان می‌فهمند ماموریت شکست خورده و اتاق فرمان را برای فرار از سیاره ترک می‌کنند. اورلئان فراموش می‌کند که پسر و رئیس ستادش، جیسون (جونا هیل) را با خودش ببرد و او را رها می‌کند تا بمیرد، با این وجود به رندال زنگ می‌زند و پیشنهاد می‌کند همراه آن‌ها برود. آن‌ها با سفینه‌ای مجهز به محفظه‌های انجماد، زمین را به دنبال یک سیاره قابل سکونت دیگر ترک می‌کنند. رندال پیشنهاد او را قبول نمی‌کند، و می‌گوید با جیسون خوش بگذرد. رئیس جمهور تازه اینجا یاد پسرش می‌افتد: «جیسون؟ اه لعنتی!»


.:: ::.
به وبلاگ خود خوش امدید
ن : asll12 ت : 0 0 ز : 0:0 | +

با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...
.:: ::.

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به اصل مي باشد.