تصاویر آخرالزمانی که انتظارش را ندارید | چرا آدام مک‌کی به بالا نگاه نکن را این‌طور تمام می‌کند؟
اصل

منوی اصلی

به وبلاگ من خوش آمدید

آرشیو مطالب
ارديبهشت 1403 اسفند 1402 بهمن 1402 دی 1402 آبان 1402 مهر 1402 مرداد 1402 تير 1402 ارديبهشت 1402 فروردين 1402 اسفند 1401 دی 1400
نویسندگان
لینک های روزانه
دیگر موارد
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





امکانات جانبی
تصاویر آخرالزمانی که انتظارش را ندارید | چرا آدام مک‌کی به بالا نگاه نکن را این‌طور تمام می‌کند؟
ن : asll12 ت : چهار شنبه 15 دی 1400 ز : 14:49 | +

ابتدای فیلم «به بالا نگاه نکن» (Don’t Look Up) آدام مک‌کی، کیت دیبیاسکی (جنیفر لارنس)، دانشجوی دانش‌آموخته نجوم دانشگاه میشیگان دنباله‌دار جدیدی کشف می‌کند. او و استادش دکتر رندال میندی (لئوناردو دی‌کاپریو)، متوجه می‌شوند این دنباله‌دار مستقیم سمت زمین می‌آید و ۶ ماه دیگر حیات انسان‌ها روی زمین به کلی نابود خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، در جریان کشف این دنباله‌دار که منجر به نابودی انسان‌ها می‌شود، کیت، رندال و دکتر تدی اوگلتورپ (راب مورگان)، از دفتر هماهنگی دفاع سیاره‌ای، سعی می‌کنند مسئولان را برای مقابله با این خطر قطعی، متقاعد کنند. مریل استریپ در نقش جینی اورلئان و مارک رایلنس در نقش ایشرول، غول فناوری میلیاردر، باید برای نجات سیاره کاری کنند و اگر همه با هم متحد شوند، خطر به احتمال زیاد به کلی از سر ساکنان این سیاره دفع خواهد شد.

 احتمالا می‌توانید حدس بزنید که فیلم چگونه به پایان می‌رسد - زمین نابود می‌شود. ایشرول، رئیس‌جمهور را متقاعد می‌کند که منتظر بماند تا دنباله‌دار به زمین نزدیک شود تا شرکت او، بش (BASH)، بتواند پهپادهایی برای منفجر کردن آن به قطعات بی‌خطر به فضا بفرستد. البته، نقشه او کار نمی‌کند - و اوه! خداحافظ دنیا.

مک‌کی، نویسنده و کارگردان این فیلم نتفلیکس، می‌خواست فیلمی درباره آخرالزمان قریب‌الوقوع بر اثر تغییرات آب‌وهوایی بسازد؛ همان‌طور که او در مصاحبه اخیرش با ورایتی مطرح می‌کند، می‌خواست یک کمدی جامع و کامل بسازد. این طرح مک‌کی، قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ در سراسر جهان بود، چیزی که باعث ایجاد موج‌های جدید و وحشتناک ضد علم شد. مک‌کی می‌گوید: «ایده این بود که فیلم ترکیبی از کمدی پوچ‌گرایانه و مقداری واقعیت باشد؛ می‌توانید ترکیب این دو را در نظر بگیرید؟»

 فیلم به سمت پایان دنیا و مرگ کیت، رندال و تدی پیش می‌رود. در طول مسیر، «به بالا نگاه نکن» زندگی مدرن، رسانه‌ها، سیاست و فرهنگ شهرت و سلبریتی‌ها را به سخره می‌گیرد.

به عبارت دیگر، «به بالا نگاه نکن» کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. برای تحقق این اهداف، مک‌کی می‌خواست «پایان خوش تضمینی» را که تماشاگران سینما به آن عادت کرده‌اند، از بین ببرد و «آن  ساختار سه‌پرده‌ای سنتی هالیوود را که به خوبی می‌شناسیم، بشکند.»

وقتی رندال میندی (لئوناردو دی‌کاپریو) به یک چهره مشهور بین‌المللی و کارشناس اصلی رسانه‌ها در رابطه با ستاره دنباله‌دار تبدیل می‌شود، راه خودش را گم و در نهایت همسرش (ملانی لینسکی) و فرزندانشان را رها می‌کند. اما وقتی می‌فهمد پروژه اشرول برای خرد کردن ستاره دنباله‌دار، سودجویی محض و فاقد بنیان علمی لازم است، همراه کیت (جنیفر لارنس) و نامزدش یول (تیموتی شالامه) به خانه برمی‌گردد. تدی نیز برای شام به آن‌ها ملحق می‌شود و پایان فیلم، از میز شام صمیمانه خانوادگی تدی به اتاق فرمان ماموریت فاجعه‌آمیز بش می‌رویم و برمی‌گردیم؛ ماموریتی که در نهایت زمین را نابود می‌کند.

ایشرول و اورلئان می‌فهمند ماموریت شکست خورده و اتاق فرمان را برای فرار از سیاره ترک می‌کنند. اورلئان فراموش می‌کند که پسر و رئیس ستادش، جیسون (جونا هیل) را با خودش ببرد و او را رها می‌کند تا بمیرد، با این وجود به رندال زنگ می‌زند و پیشنهاد می‌کند همراه آن‌ها برود. آن‌ها با سفینه‌ای مجهز به محفظه‌های انجماد، زمین را به دنبال یک سیاره قابل سکونت دیگر ترک می‌کنند. رندال پیشنهاد او را قبول نمی‌کند، و می‌گوید با جیسون خوش بگذرد. رئیس جمهور تازه اینجا یاد پسرش می‌افتد: «جیسون؟ اه لعنتی!»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به اصل مي باشد.